احیای نیمه‌شعبان در ۷۵ مسجد یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4043700
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

احیای نیمه‌شعبان در ۷۵ مسجد یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم «احیای شب نیمه‌شعبان» در ۷۵ مسجد شاخص سطح استان خبر داد.

خلیل سلطانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزدحجت‌الاسلام خلیل سلطانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اجرای 25 عنوان برنامه در سطح استان به مناسبت اعیاد شعبانیه و به‌ویژه نیمه شعبان اظهار کرد: در ابتدای امر نشستی با حضور حجت‌الاسلام نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با دست اندرکاران جشن‌های مردمی برگزار و در این زمینه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی احیای نیمه‌شعبان، برگزاری جُنگ‌های شادی در حسینیه‌ها و مساجد به همت هیئت‌های مذهبی، اعزام مبلغ به مراسم‌ها با هدف تبیین مهدویت در راستای جهاد تبیین که رهبر انقلاب بر آن تأکید کردند و همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی به همت هیئات مذهبی را از اهم برنامه‌ها اعلام کرد.

سلطانی با اشاره به اجرای «نذر مهدوی» گفت: این طرح در دو برنامه تهیه بسته‌های غذایی و توزیع بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر و همچنین پخت غذای گرم و توزیع بین اقشار مختلف اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای برنامه‌های مختلف به همت کانون مداحان استان خبر داد و با اشاره به برپایی نمایشگاه مهدوی در بلوار ولی‌عصر امامشهر، گفت: در این برنامه نیز هیئات مذهبی حضور داشته و به اجرای برنامه می‌پردازند.

سلطانی با اشاره به مراسم احیای شب نیمه‌شعبان در 75 مسجد استان که مرکزیت محله دارند، قرائت دعای کمیل، توسل، سلامتی امام زمان(عج) و دعای عهد، مدیحه‌سرایی و تواشیح، نماز امام زمان(عج) به صورت گروهی از جمله برنامه‌های این مراسم اعلام کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود بیان کرد: دستورالعمل ابلاغی از دانشگاه علوم پزشکی به همه دست اندرکاران و عوامل اجرایی برنامه‌ها ابلاغ و تذکرات لازم داده شده است.

انتهای پیام
captcha