افزایش نیاز به خون در نوروز
کد خبر: 4044119
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

افزایش نیاز به خون در نوروز

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه به دلیل افزایش نیاز به خون در ایام نوروز و ماه رمضان از مردم استان تقاضا داریم در تعطیلات نوروزی برای اهدای خون اقدام کنند، گفت: انتقال خون استان در تعطیلات نوروز نیز فعال است.

اهدا خون در نوروز

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: خونی که مردم اهدا می‌کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، تصادفات، عمل‌های جراحی، سوختگی‌ها و آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه می‌رسد.

وی در ادامه افزود: امسال با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، پیش‌بینی بالا رفتن آمار تصادفات رانندگی را نیز داریم، همچنین این احتمال می رود که پس از تعطیلات، مجدد شاهد اوج‌گیری کرونا نیز باشیم.

شکوهی ادامه داد: بلافاصله بعد از تعطیلات شروع ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که مسلماً با کاهش مراجعه برای اهدای خون مواجه می‌گردیم. بنابراین به دلیل کاهش احتمالی آمار مراجعات در ایام نوروز و به دنبال آن در پیش بودن ماه مبارک رمضان از مردم استان تقاضا داریم در تعطیلات نوروزی برای اهدای خون اقدام کنند تا در نوروز و ماه مبارک رمضان ذخایر خونی مناسبی برای تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز جراحی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتقال خون استان در تعطیلات نوروز نیز فعال است، افزود: پایگاه انتقال خون کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۷ و نیم شب به جز روزهای یکم، پنجم و سیزدهم دایر است.

شکوهی در خصوص انتقال خون شهرستان‌ها گفت: انتقال خون جیرفت واقع در خیابان شفا، پایگاه انتقال خون رفسنجان واقع در بلوار طالقانی، پایگاه انتقال خون بم واقع در میدان ۱۷ شهریور، خیابان طالقانی و پایگاه انتقال خون سیرجان واقع در میدان انقلاب از ساعت هفت و نیم صبح تا یک و نیم ظهر به جز روزهای یکم و سیزدهم آماده خدمت رسانی به مردم استان است.

 

انتهای پیام
captcha