نوای قرآن در بافت تاریخی یزد طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 4044426
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷

نوای قرآن در بافت تاریخی یزد طنین‌انداز می‌شود

مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد گفت: برنامه‌های قرآنی در بافت تاریخی و در فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در خانه وزیری از اول فروردین‌ماه آغاز و تا 12 همین ماه ادامه خواهد داشت.

نوای قرآن در بافت تاریخی یزد طنین‌انداز می‌شودحامد سلطانی، مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از یزد گفت: همزمان با آغاز سال جدید و به همت این مؤسسه و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نوای قرآن کریم در فرهنگسرای قرآن و عترت طنین‌انداز شد.

وی درباره برنامه‌های نورزوی در این فرهنگسرا بیان کرد: برنامه‌های قرآنی در بافت تاریخی و در فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در خانه وزیری از اول فروردین‌ماه آغاز و تا 12 همین ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگسرای قرآن و عترت در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های مختلف میزبان مسافران و شهروندان خواهد بود، از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت قرآن و عترت از سوی قرآنیان استان خبر داد.

سلطانی ذکر فضایل اهل بیت(ع)، مداحی، تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز را از جمله برنامه‌های نوروزی این فرهنگسرا ذکر کرد و رویکرد این برنامه‌ها را ترویج فرهگ قرآن و عترت با هدف ایجاد جذابیت با هنرهای قرآنی و آوایی و جذب هرچه بیشتر مردم به‌ویژه نسل جوان برای انس و الفت با کلام الله مجید برشمرد.

مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد گفت: برنامه‌ها در دو بخش اجرایی می‌شود که بخش اول قبل از اذان مغرب و عشا در محل مسجد جامع و محفل کوتاهی قبل و بعد از نماز خواهیم داشت و سپس در منزل مرحوم وزیری برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

یادآور می‌شود، خانه وزیری مربوط به اواخر دوره قاجار و محل زندگی حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد وزیری، مؤسس کتابخانه وزیری و از علمای به نام یزد بوده است که در بافت تاریخی یزد و جنب مسجد جامع کبیر واقع شده است.

انتهای پیام
captcha