آب باید در کشور عادلانه توزیع شود
کد خبر: 4044617
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
وزیر نیرو:

آب باید در کشور عادلانه توزیع شود

علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه امروز به دلیل عدم توجه به ارزش ذاتی آب در اقصی نقاط کشور دچار مشکلاتی شده‌ایم که باید بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی مدیریت کنیم، بر توزیع عادلانه آب در کشور تأکید کرد.

توزیع عادلانه آب در سطح کشور در اولویت قرار داردبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز، 2 فروردین ماه در حاشیه بازدید از موزه آب یزد اظهار کرد: امروز به دلیل عدم توجه به ارزش ذاتی آب در اقصی نقاط کشور دچار مشکلاتی شده‌ایم که باید بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به توزیع عادلانه آب در سطح کشور گفت: اولین موضوع که شاید توجه به آن ما را از خیلی مشکلات رهایی دهد، مشارکت همه ذی‌نفعان در توزیع آب است که  می‌تواند ما را در مدیریت منابع آب  کمک کند.

محرابیان از پیگیری و برنامه وزارت متبوع خود برای مد نظر قرار دادن رعایت عدالت و توجه به ذینفعان در توزیع آب خبر داد و یادآور شد: باید بتوانیم با مدیریت‌های در سطح ملی و منطقه ای رضایت مردم را در این خصوص جلب کنیم.

وی، عدم سرعت کافی اجرای حوزه های آبی در کشور را مشکل سال‌های اخیر این حوزه دانست و گفت: از این بابت هم ضرورت دارد با تجهیز منابع و به کارگیری امکانات و بسیج کارشناسان، مدیران، شرکت‌های پیمانکاری و مهندسی و مشاور، پروژه‌های خود را سرعت بخشیم.

وی اضافه کرد: در سال 1401 برنامه ای که مد نظر داریم این است که پروژه های عمرانی  بویژه در حوزه آب را با سرعت بیشتری هدایت کنیم تا امسال شاهد یک کارگاه گسترده عمرانی برای پروژه های آبی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha