مضرات اعتیاد به فضای مجازی + فیلم
کد خبر: 4044744
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

مضرات اعتیاد به فضای مجازی + فیلم

انسان به هر چیزی می‌تواند اعتیاد پیدا کند و این روز‌ها اعتیاد به فضای مجازی بسیار شایع است؛ حالا به نظر شما از کجا می‌توانیم متوجه شویم که به فضای مجازی معتاد شدیم؟

اعتیاد به فضای مجازی

به گزارش ایکنا، اعتیاد به فضای مجازی یکی از پدیده‌های رایج زندگی امروزی به‌حساب می‌آید و به این دلیل که فرد با توجه به پرداختن بیش‌ازحد در فضای مجازی برای انجام کار‌های غیرضروری که عموماً محتوا‌های مناسبی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد می‌تواند منجر به اختلالات روانی مانند عصبانیت، تشویش، عدم اعتمادبه‌نفس، خستگی، کاهش میزان فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی و انزواطلبی شود که می‌تواند آسیب‌های غیرقابل ترمیمی را در برداشته باشد.

اگر در فضای مجازی بین ۸ تا ۱۰ ساعت برای انجام کار‌های غیرضروری حضور داشتیم یعنی اینکه ما اعتیاد به فضای مجازی پیدا کردیم. حال چگونه باید از این رفتار مخرب دوری کرد؟

آگاهی و مدیریت در برخورد با فضای مجازی همیشه اولین قدم در استفاده درست از این پدیده همه‌گیر بوده است و مواردی مانند کاهش مدت حضور در فضای مجازی، افزایش فعالیت‌های اجتماعی، پرداختن به برنامه‌های تفریحی و سرگرمی، ارتباط بیشتر با اعضای خانواده و هدفمند کردن استفاده از فضای مجازی می‌تواند در بهبود و کاهش اعتیاد به این پدیده مؤثر باشد.

همیشه تشخیص مضرات و فواید یک پدیده می‌تواند یک‌راه خوب برای انتخاب یک الگوی صحیح برای زندگی باشد پس حواسمان باشد که استفاده از فضای مجازی راکمی هدفمندتر کنیم.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha