بزرگترین جشنواره حلال لندن برگزار می‌شود
کد خبر: 4044784
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
در آستانه رمضان؛

بزرگترین جشنواره حلال لندن برگزار می‌شود

در آستانه ماه رمضان، بزرگترین نمایشگاه و جشنواره عرضه محصولات حلال، هفته آینده در پایتخت انگلیس برگزار می‌شود.

بزرگترین نمایشگاه حلال در لندنبه گزارش ایکنا؛ به نقل از مای لندن، در حالی که مسلمانان خود را برای ماه رمضان آماده می‌کنند، پایتخت انگلیس میزبان بزرگترین نمایشگاه محصولات حلال، مد و غذا در جهان خواهد بود.

جشنواره خرید مسلمانان لندن که از 26 تا 27 مارس ( 6 و 7 فروردین) برگزار می‌شود، دارای بیش از 250 غرفه خرید، یک فودکورت حلال(سرای غذای حلال)، نمایشگاه های مد اسلامی، بازی‌های هیجان‌انگیز برای کودکان و بسیاری از جاذبه‌های دیگر خواهد بود.

ولید جهانگیر، مدیر  این نمایشگاه گفت: ما شش سال پیش کار خود را با حدود 5 هزار  بازدیدکننده شروع کردیم و امسال انتظار 20 هزار نفر را داریم؛ مجبور شدیم مکان برگزاری مسابقات را از سالن المپیا تغییر دهیم و امسال به سالن اکسل لندن Excel London آمدیم.

وی افزود: اولین نمایشگاه شش سال پیش آغاز شد؛ در طول سال‌ها افراد مشهور مختلفی به اینجا آمدند. طی این سالها میزان غرفه‌‌ها را دو برابر کرده‌ایم.

سخنگوی جشنواره حلال لندن گفت: این رویداد برای هر برندی که مایل به ورود به بازار حلال در حال رشد است ضروری است.

اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان در بریتانیا در انگلستان زندگی می‌کنند یعنی حدود 2 میلیون و 6 هزار و 660 نفر که 4.3٪ از جمعیت این کشور را شامل می‌شوند.

در سرشماری سال 2011 در منطقه لندن بزرگ بیش از یک میلیون مسلمان زندگی می‌کردند. نسبت مسلمانان لندن به 12.4 درصد از جمعیت  افزایش یافته است. 

انتهای پیام
captcha