عملیاتی شدن شعار سال مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند
کد خبر: 4044949
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

عملیاتی شدن شعار سال مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند

امام جمعه شاهدیه گفت: شعار امسال با محوریت تولید اما با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شد که اولاً توان تحقق این شعار در کشور وجود دارد و ثانیاً با عملیاتی شدن این شعار، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف خواهد شد.

عملیاتی شدن شعار سال مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهدیه با اشاره به آیه 172 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه به اهل ایمان فرمان شکرگزاری در برابر نعمت‌ها را داده است و می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ».

وی ادامه داد: حقیقت شکر بر هفت پایه شناخت اصل نعمت، شناخت منعم، شناخت واسطه نعمت، شناخت شرح وظایف، عمل به وظایف، راضی بودن به نعمت و صرف کردن نعمت در راه رضایت منعم استوار است. جمع این هفت موضوع در بحث شکر، برای نوع انسان‌ها سخت و دشوار است، به همین دلیل خداوند منان با تعبیرهای مختلف بیشتر انسان‌ها را ناشکر معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دعای تحویل سال از خداوند متعال درخواست کردیم که حال ما را به احسن احوال تبدیل سازد گفت: در دعای ماه رمضان نیز با بیان دیگر، همین درخواست را داریم و این تغییر و تحول راه رسیدن به کمال است. اگر بخواهیم این دعاها در حق ما مستجاب شود، باید سه کار اساسی انجام دهیم.

دهقان نیری افزود: در ابتدا رابطه خود را با خدا و اولیا خدا اصلاح کنیم سپس معاشرت خود را با مردم سالم سازیم و زندگی شخصی و اجتماعی را به دور از گناه و معصیت قرار دهیم. متأسفانه امروز جامعه ما به ویژه در میان جوانان ارتباطشان با خدا کمرنگ شده است. معاشرت‌ها با بداخلاقی همراه شده است. جامعه و زندگی‌های شخصی آلوده با گناه شده است. انقلاب اسلامی برای اینها نبود. ما اگر بی حجابی می‌خواستیم در حد اعلای آن در زمان شاه داشتیم. ما اگر بی عدالتی را طالب بودیم در زمان سابق وجود داشت. ما اگر بی بند و باری و فساد و دزدی و حیف و میل اموال عمومی می‌خواستیم بالاتر آن را داشتیم. انقلاب اسلامی برای اجرای احکام اسلامی بود.

وی ادامه داد: ۲۳۰ هزار شهید فدا شدند تا تمام دستورات اسلامی به متن زندگی‌ها بر گردد، تا زمانی که به دامن اسلام بر نگردیم دعای تحول به احسن احوال در حق ما مستجاب نخواهد شد. تا زمانی که مردم و مسئولان در برابر گناهان علنی بی تفاوت باشند از رحمت خدا خبری نیست.

امام جمعه شاهدیه افزود: امسال را رهبر حکیم انقلاب اسلامی به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامیدند. از مجموع ۳۱ عنوان شعار سال‌ها، از سال ۶۹ تاکنون ۱۲ مورد آن مربوط به مسائل اقتصادی بوده است و از مجموع شعارهای ۱۲ گانه اقتصادی، ۶ مورد آن مربوط به بحث تولید بوده است.

وی ادامه داد: این نام‌گذاری‌ها و عناوین اقتصادی و تولید، بیانگر دو مطلب است: یکی بیان اهمیت و ضرورت موضوع اقتصادی در شرایط روز کشور است. و دوم تعیین خط‌مشی‌ دولت و ملت در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

دهقان نیری افزود: امسال هم شعار سال با محوریت تولید، اما با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شد که اولاً توان تحقق این شعار در کشور وجود دارد. ثانیاً با عملیاتی شدن این شعار، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف خواهد شد.

انتهای پیام
captcha