درجه‌‌بندی مجدد فیلم ضد اسلامی در نیوزیلند
کد خبر: 4044990
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

درجه‌‌بندی مجدد فیلم ضد اسلامی در نیوزیلند

بالاترین مقام دفتر نظارت و ارزیابی فیلم نیوزیلند از درجه‌بندی سنی مجدد فیلم بالیوودی «پرونده‌های کشمیر» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از Stuff، این فیلم در ابتدا به عنوان R16 (ممنوعیت برای افراد زیر شانزده ‌سال) طبقه بندی شده بود، اما اکنون فقط افراد 18 سال به بالا مجاز به دیدن آن هستند.

به گفته دیوید شنکس، رئیس سانسور نیوزیلند، وی این هفته را صرف صحبت با تعدادی از نمایندگان جامعه مسلمانان این کشور و مشاوره با دفاتر رتبه بندی خارج از کشور کرده است.

به گفته شنکس اعضای جامعه مسلمان نگران بودند که این فیلم می‌تواند احساسات ضد مسلمانان و نفرت احتمالی را ایجاد کند.

شنکس تصریح کرد: این نگرانی‌ها بر اساس رفتارهای پیرامون فیلم بود، نه خود فیلم.

اشاره او به ویدئوهایی بود که در فضای مجازی منتشر شده و سینماهای هند را مملو از مردم در حال تشویق، شعارهای نفرت انگیز و خواهان خشونت علیه مسلمانان نشان می‌داد.

شنکس گفت: من فیلم را تماشا کردم و راضی هستم که افراط گرایی یا خشونت را به گونه ای ترویج نمی‌کند که مستلزم طبقه بندی آن به عنوان ممنوعه در نیوزیلند باشد. با این حال، من فکر می‌کنم با توجه به ماهیت، شدت خشونت به تصویر کشیده شده، محدودیت R18 ضروری است. این محدودیت با رتبه‌بندی سنی فیلم در استرالیا و هند مطابقت دارد.

طبقه‌بندی فیلم‌ها و سایر محصولات هنری در نیوزیلند برعهده دفتر رده‌بندی فیلم و ادبیات (Office of Film and Literature Classification) است. رئیس این دفتر با نام رئیس سانسور (Chief Censor) شناخته می‌شود.

پرونده‌های کشمیر یک فیلم درام به زبان هندی و محصول ۲۰۲۲ است و روایتی خیالی از مهاجرت هندوها در جریان ناآرامی‌های کشمیر در سال ۱۹۹۰ ارائه می‌دهد.

بسیاری از منتقدان سخنان تنفرآمیز و خشونت آمیز علیه مسلمانان در فیلم را محکوم کردند و می‌پرسند چرا دولت علیه عاملان آن اقدام نمی کند.

انتهای پیام
captcha