قرارگاه فرهنگی جوانان در یزد ایجاد شود
کد خبر: 4045130
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

قرارگاه فرهنگی جوانان در یزد ایجاد شود

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه به‌کارگیری راهکارها و شیوه‌های احیای هویت فرهنگی، گامی است که باید به آن توجه شود، بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی جوانان تأکید کرد.

قرارگاه فرهنگی جوانان در یزد ایجاد شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، ششم فروردین‌ماه در دیدار علیرضا پورسلمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با وی، اظهار کرد: حوزه جوانان و ورزش دو مقوله مهم جامعه است که برنامه‌ریزی و تلاش همگان را می‌طلبد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی جوانان افزود: به‌کارگیری راهکارها و شیوه‌های احیای هویت فرهنگی، گامی است که باید به آن توجه شود. یک جوان، باید هویت فرهنگی‌اش را  شکل دهد و لازمه این امر، شناخت آن فرهنگ، عقیده به آن و یافتن مشترکاتی میان خود و فرهنگ ملی است.

وی به مقوله مهم ورزش و توسعه‌ ورزش در بین خانواده‌ها اشاره و تأکید کرد: ماشینی شدن زندگی خانواده‌ها و کم تحرکی افراد به یک معضل جدی در جامعه بدل شده که باید با برنامه‌ریزی ورزش در بین خانواده رواج پیدا کند و فرهنگ ورزش نهادینه شود.

مدرسی با بیان اینکه در توسعه ورزش باید در دو بعد به آن توجه کرد، گفت: توجه به اوقات فراغت جوانان با ورزش و تربیت و تقویت جسم و همچنین الگوسازی و معرفی الگوهای برجسته به جوانان ضروری است و معرفی شخصیت‌های علمی و دینی و انجام ورزش نیز در توسعه و گسترش آن مؤثر است و باید برای گسترش ورزش و مرتفع کردن مسائل جوانان برنامه‌ریزی و تلاش شود. 

علیرضا پورسلمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز اظهار کرد: تمام تلاش ما در اداره‌کل ورزش و جوانان برای رسیدگی به امور جوانان و مشکلات آنان و توسعه متوازن ورزش در استان خواهد بود.

وی گفت: در دولت سیزدهم با کار انقلابی و جهادی برای رسیدن به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت و نظام گام برمی‌داریم.

انتهای پیام
captcha