اخلاص و خیرخواهی منزلت آیت‌الله ری‌شهری را به همراه داشت
کد خبر: 4045214
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

اخلاص و خیرخواهی منزلت آیت‌الله ری‌شهری را به همراه داشت

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: مرحوم آیت‌الله ری‌شهری به سبب فعالیت‌های عمیق در نشر و جمع‌آوری احادیث اسلامی به خادم الحدیث شهرت یافت و آنچه که باعث این منزلت شد اخلاص و خیرخواهی این عالم ربانی است.

سید جمال الدین نجم الهدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین نجم‌الهدی، امروز، هفتم فروردین‌ماه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در محل مسجد حظیره یزد، اظهار کرد: خدمات ارزنده این عالم بزرگوار در زمینه نشر و ذخیره احادیث، چون نگینی در حوزه‌های علمیه فرهنگ شیعه می‌درخشد.

نجم‌الهدی افزود:‌ این مرد بزرگ با دریافت و جذب عمقی احادیث هرکجا مسئولیت هم عهده دار شد، منشأ خیرات و برکات برای نظام و انقلاب اسلامی بود. تأسیس مؤسسه دارالحدیث دانشگاه و ‍‍‍‍‍‍ پژوهشکده حدیث مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و ذخیره غنی برای فرهنگ و تعالیم دینی از این عالم بزرگ به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: مرحوم ری‌شهری به سبب فعالیت‌های عمیق در نشر و جمع آوری احادیث اسلامی به خادم الحدیث شهرت یافت و آنچه که باعث این منزلت شد اخلاص و پاکی این عالم ربانی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: مقام معظم رهبری بعد از نماز بر پیکر آیت‌الله ری‌شهری فرمودند در این سال‌ها و چند دهه آشنایی با مرحوم ری‌شهری به جز اخلاص، خیرخواهی، خوبی و پاکی از ایشان ندیدم و این خصلت‌ها همواره از نور اهل بیت تجلی می‌شد که در همه کارها با مرحوم ری‌شهری همراه بود.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد احادیث را می‌شناسند اما به این احادیث عمل کردن مهم است و مرحوم آیت‌الله ری‌شهری به این شناخت مبتنی بر اهل بیت رسیده بود و همواره به آن عمل می‌کرد و یکی از رمزهای موفقیت ایشان در همه مسئولیت‌هایی که برعهده داشت، همین بود.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و جمع کثیری از مدیران و اقشار مختلف مردم دارالعباده برگزار شد، حاج سعید میرزایی در رثای اهل بیت مدیحه‌سرایی کرد.

انتهای پیام
captcha