حمایت از دانش‌بنیان‌ها به صورت عملی و جدی دنبال شود
کد خبر: 4045295
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

حمایت از دانش‌بنیان‌ها به صورت عملی و جدی دنبال شود

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه حمایت از دانش‌بنیان‌ها باید به صورت عملی و جدی رخ دهد گفت: سیستم آموزشی کشور نیازمند یک تحول اساسی و پیشرفت است و باید تفکر، ‌تعقل و تدین در آن به وجود آید تا در جامعه شاهد نوآوری و خلاقیت مبتنی بر وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت باشیم.

حمایت از دانش‌بنیان‌ها باید به صورت عملی و جدی رخ دهدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 7 فروردین ماه در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر یزد با وی با اشاره به اینکه همه ما برای استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنیم اظهار کرد: آماده‌سازی بستر ظهور حضرت مهدی(عج)‌نیازمند نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه ماهیت،‌ نیت و هدف نظام اسلامی با دیگر نظام‌های موجود در جهان متفاوت است گفت: ما باید با اقدامات و خدماتی که برای شهروندان و مردم انجام می‌دهیم،‌ زمینه تعالی این حکومت را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه عزت‌مند شدن ایران در برابر کشورهای مستکبر جهان را فراهم کرد،‌ گفت: تا پیش از انقلاب همه تصمیمات در ارتباط با ایران را غرب می‌گرفت اما الان دست غرب و استکبار از ایران دور شده است.

ناصری یزدی لازمه استمرار نظام اسلامی را جدیت،‌ انجام کار برای رضای خدا،‌ سبقت گرفتن از یکدیگر در انجام خوبی‌ها و تلاش برای خدمت به مردم دانست و افزود:‌ همه مسئولان وظیفه دارند که به گونه‌ای فعالیت کنند تا زمینه آسایش مردم فراهم شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: هر شخصی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد بدون توجه به زمان و مکان باید برای خدمت به مردم فعالیت کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. در تمام کارها ما باید استقامت و بردباری داشته باشیم و برای رسیدن کشور به جایگاه‌های بزرگ حرکت کنیم و تمام فعالیت ما به صورتی باشد که زمینه رفاه و آسایش هرچه بیشتر مردم را فراهم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما در فعالیت‌هایمان داریم این است که به دلیل مشکلاتی که در سیستم آموزشی داریم،‌ تفکر و تعقل را به درستی در فعالیت‌ها نداریم و به همین دلیل هم نوآوری و خلاقیت را در برخی عرصه‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه ما در هر کاری باید به بلوغ فکری برسیم تصریح کرد:‌ اینکه مقام معظم رهبری از تولید علم و دانش بنیان صحبت می‌کنند به معنای آن نیست که ما علم را از خارج کشور کپی و به کشور وارد کنیم بلکه باید خودمان تولید علم کنیم تا همیشه بتوانیم در عرصه‌های مختلف مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه حمایت از دانش‌بنیان‌ها باید به صورت عملی و جدی رخ دهد گفت: سیستم آموزشی در کشور ما نیازمند یک تحول اساسی و پیشرفت است و باید تفکر، ‌تعقل و تدین در آن به وجود آید تا در جامعه شاهد نوآوری و خلاقیت مبتنی بر وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت باشیم.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این دیدار گفت: یکی از رویکردهای اصلی شورا در دوره ششم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کوچک و بزرگ بود و توانستیم خیلی از پروژه‌هایی که معطل مانده بود را به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: با کار جهادی شهردار و مدیران شهرداری و تلاش اعضای شورای شهر اقدامات بسیار زیادی در سطح شهر انجام شده اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب که مد نظر ماست فاصله زیادی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد بیان کرد: در سال 1401 برنامه شورای شهر و شهرداری این است که این حرکت‌ها بیش از پیش تداوم پیدا کند و با قدرت و قوت بیشتری اجرایی شود.

سیفی ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای این ایام در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به انجام گل‌کاری در 50 هزار متر مربع، ‌توزیع 10 هزار اصله نهال در میان مردم اشاره کرد.یکی از حرکات بسیار خوبی که از اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و امسال هم با قوت ادامه پیدا می‌کند،‌ بحث آسفالتی است که در معابر سطح شهر یزد در حال ترمیم یا اجرا است و تلاشمان این است که با قدرت این کار را ادامه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه بودجه شهرداری یزد برای سال 1401 دو هزار و 227 میلیارد تومان بوده خاطرنشان کرد: این بودجه طبق زمان‌بندی تعیین شده به شورا ارائه و شورا هم در زمان خود تصویب کرد و به تایید فرمانداری هم رسید و به همین دلیل طبق برنامه و طبق بودجه آماده شده شهرداری می‌تواند کار خود را پیش ببرد.

انتهای پیام
captcha