مراسم بزرگداشت قیام دهم فروردین در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4045333
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

مراسم بزرگداشت قیام دهم فروردین در یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از برگزاری مراسم بزرگداشت قیام دهم فروردین و گرامیداشت شهدای مظلوم عربستان در یزد خبر داد.

مراسم بزرگداشت قیام دهم فروردین در یزد برگزار می‌شودمحمدحسن فاضلی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام دهم فروردین مردم یزد، اظهار کرد: مردم دارالعباده یزد در این روز تاریخی با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با هدایت و رهبر سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی به صحنه آمدند و مقدمات برچیده شدن رژیم شاهنشاهی را فراهم کردند.

وی افزود: این مراسم طبق روال سال‌های گذشته ساعت 8 صبح چهارشنبه 10 فروردین در پایگاه انقلاب اسلامی مردم یزد، مسجد روضه محمدیه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از عموم مردم ولایتمدار و شهیدپرور یزد به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، سلسله جلیله روحانیت دعوت کرد با شرکت در این مراسم با شهدای والامقام تجدیدعهد و پیمان کنند.

یادآور می‌شود در جریان قیام دهم فروردین، سربازان سفاک رژیم پهلوی در پاسخ به فریاد حق‌طلبی مردم رگبار گلوله را به سویشان گشودند که منجر به شهادت چهار تن از جوانان غیور یزد به نام‌های رضا نامدار، محمدحسین پارسائیان، شهریار مرادی و محمدمهدی قدک فروشان شد.

انتهای پیام
captcha