استقبال مسافران نوروزی از برنامه‌های نوروزگاه «تربت»
کد خبر: 4046067
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

استقبال مسافران نوروزی از برنامه‌های نوروزگاه «تربت»

مسئول نوروزگاه تُربت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در ایام نوروز از استقبال خوب و رضایت‌بخش مسافران نوروزی و مردم دارالعباده از برنامه‌ها خبر داد.

استقبال مسافران نورزی از برنامه های نوروزگاه تربتجواد کوراغلی، مسئول نوروزگاه تُربت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: این سازمان برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها و به مناسبت تعطیلات نوروز پنج نوروزگاه در اماکن تاریخی شهر یزد برپا کرد که نوروزگاه مربوط به امیرچقماق با توجه به وجود مبارک هشت شهید گمنام در این حسینیه و میدان به نام تربت نامگذاری شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های این نوروزگاه از 29 اسفندماه با جشن تحویل سال آغاز و تا 12 فروردین ماه ادامه داشت که مورد استقبال مسافران و مردم دارالعباده قرار گرفت.

کوراغلی افزود: اولین برنامه این نوروزگاه با تحویل سال جدید همراه بود که از ساعت 17، 29 اسفندماه آغاز و  تا پاسی از شب ادامه داشت و مراسم جشن با حضور مهمانان نوروزی، هنرمندان و اقشار مختلف در محل امیرچقماق برگزار شد که با نورافشانی، پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همراه بود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت خوبی در این مراسم حضور داشتند به نحوی که حضور بیش از پنج هزار نفری در این جشن تخمین زده شد، گفت: در مجموع مسافران نوروزی از برنامه‌های سازمان در سطح شهر و همچنین نوروزگاه امیرچقماق احساس رضایت نشان دادند.

مسئول نوروزگاه تُربت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: برنامه‌های این نوروزگاه از روز یکم فروردین ماه از صبح آغاز و تا شب ادامه داشت و در دو بخش مربوط به حسینیه و در جوار شهدای گمنام و همچنین مسجد امیرچقماق به مسافران و مردم شهر یزد ارائه شد.

وی با اشاره به برنامه‌های مسجد امیرچقماق گفت: برپایی غرفه کودک در صحن مسجد از جمله برنامه‌هایی است که در داخل مسجد اجرایی شد و قصه‌گویی، نقالی، شعرخوانی، میز نقاشی، برگزاری بازی‌های متنوع در رده‌های سنی از خردسالی تا بزرگسالی از جمله برنامه‌های این غرفه بود.

وی ادامه داد: در کنار غرفه کودک، ایستگاه آموزش کاردستی با وسایل بازیافتی دور ریختنی برپا و آموزش‌های لازم ارائه شد. همچنین میز کتاب ویژه رده‌های سنی برپا و کتاب‌های متنوعی به بازدیدکنندگان با تخفیف ارائه می‌شد.

مسئول نوروزگاه تُربت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: قسمت دوم برنامه‌ها در محل حسینیه و در کنار تربت شهدای گمنام با عنوان «کافه شهدا» برگزار شد که با برپایی سفره هفت سین شهدایی مورد استقبال قرار گرفت و محلی برای گرفتن عکس آماده سازی شده بود.

وی پذیرایی صلواتی را از دیگر برنامه‌های کافه شهدا برشمرد و گفت: در قالب این برنامه میزهایی در محل حسینیه قرار داده شده بود که تمثال مبارک شهدای یزد و خلاصه ای از زندگی و وصیت نامه شهدا بر روی میزها قرار داده شده و هر میز به معرفی یک شهید می‌پرداخت.

کوراغلی؛ یادآوری رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و ایثار و جانفشانی آنان و همچنین معرفی شهدای والامقام یزد را از اهداف برپایی کافه شهدا اعلام کرد و برپایی ایستگاه‌های سلامت و خوش آمدگویی در قالب پایش سلامت، راهنمای مسافر و معرفی اجمالی یزد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مسئول نوروزگاه تُربت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اجرای برنامه‌هایی ثابت نوروزگاه از 29 اسفندماه تا 12 فروردین ماه گفت: برنامه ثابت این نوروزگاه در قالب پخش کلیپ معرفی شهر یزد، آموزش شهروندی، نماهنگ‌ها ارائه و صبح و عصر برنامه جشن کودکانه با رویکرد بازی و شادی، آموزش‌های خانوادگی و  شهروندی با رویکردهای فرهنگ محور، بازی‌های خانوادگی با مشارکت اعضای خانواده  انجام شد.

وی جشن تحویل سال جدید، ساعت زمین و روز جمهوری اسلامی را از جشن‌های شاخص در این نوروزگاه اعلام کرد که با برنامه‌های متنوعی همراه بوده است.


انتهای پیام
captcha