رشد 34 درصدی اسکان مسافران نوروزی در یزد
کد خبر: 4046128
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

رشد 34 درصدی اسکان مسافران نوروزی در یزد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد از رشد 34 درصدی آمار اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

رشد 34 برابری اسکان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد، امروز، 13 فروردین ماه در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به رشد 34 درصدی آمار اسکان در نوروز امسال اظهار کرد: در بازه زمانی 26 اسفندماه 1400 تاکنون مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی حدود 860 هزار نفر بوده است که این رقم دارای رشد 34 برابری و شب اقامت با متوسط ماندگاری ۱/۴ دارای رشد 85 درصد است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد مجموع مسافران ورودی به استان از طریق ریلی و هوایی را حدود 27 هزار و 525 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار دارای رشد 31 درصدی است.

آخوندی تعداد بازدیدهای نظارتی از مجموعه تأسیسات گردشگری استان را 55 برابر عنوان کرد و گفت: بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی شاخص استان شامل ابنیه باغ دولت‌آباد، آتشکده، مدرسه ضیاییه، موزه آب و خانه لاری‌ها شامل 284 هزار و 249 نفر بوده است که شامل رشد ۵۶ درصدی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، تردد ورودی با وسایل نقلیه را بیش از 393 هزار دستگاه و تردد خروجی را 44 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: تعداد ورودی قطار تعداد ۹۴۹ نفر و تعداد خروجی قطار ۹۲۸ نفر است.

وی ورودی پرواز ۶۷۹ نفر و خروجی پرواز تعداد ۴۷۴ نفر اعلام کرد و در خصوص حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در 11 فروردین تعداد مأموریت در این روز را 252 مورد دانست و گفت: حوادث ترافیکی ۶۳ مورد با ۶۳ مصدوم و حوادث غیر ترافیکی ۲۲۹ مورد با ۱۴۴ مصدوم است که درمجموع دو مورد فوت اعلام‌شده است.

انتهای پیام
captcha