افت شدید تحصیلی؛ ضربه مهلک کرونا به نظام آموزشی
کد خبر: 4046533
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

افت شدید تحصیلی؛ ضربه مهلک کرونا به نظام آموزشی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: متأسفانه کرونا در دو سال اخیر ضربه مهلکی را به نظام آموزشی ما وارد کرد و آن افت شدید تحصیلی بود.

افت شدید تحصیلی؛ ضربه مهلک کرونا به نظام آموزشیبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، 14 فروردین ماه در حاشیه بازدید از برخی مدارس و دانشگاه‌ها با بیان اینکه خوشبختانه حضوری شدن کلاس‌های درس با استقبال خوب دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنان روبرو شده است اظهار کرد: متأسفانه کرونا در دو سال اخیر ضربه مهلکی را به نظام آموزشی ما وارد کرد و آن افت شدید تحصیلی بود.

عزیزی با اشاره به تدابیر ستاد ملی و استانی کرونا دراین زمینه بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و در نظر گرفتن شرایط بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم بر آن شد تا تمامی کلاس‌های آموزشی هم در آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی حضوری برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: امروز در بازدیدی که از برخی مدارس و دانشگاه‌ها صورت گرفت، والدین اهتمام ویژه ای در خصوص حضور فرزندان خود در کلاس‌های درس داشته و امیدواریم در سال پیش رو با همراهی والدین، اساتید و معلمان بتوانیم عقب ماندگی‌های آموزشی را جبران کنیم.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری را ندارد و همه کلاس‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی باید به صورت حضوری برگزار شود.

وی از برگزاری جلسه هماهنگی با مسئولان استانی برای تدارک سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان خبر داد و گفت: در این زمینه نیز تصمیم گیری لازم صورت گرفته و به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

رحیمی‌نژاد تصریح کرد: شرایط کنونی آب و هوایی مساعد است و شرایط متغییر جوی در فروردین و اردیبهشت اجازه استفاده از کولر را نمی‌دهد چرا که ممکن است دانش آموزان سرما بخورند، اما از پنکه استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha