اعلام برنامه مراکز اهدای خون هرمزگان در ماه رمضان
کد خبر: 4046956
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

اعلام برنامه مراکز اهدای خون هرمزگان در ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون هرمزگان ساعت پذیرش مراکز اهدای خون هرمزگان در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

اهدای خون در ماه رمضان

ایمان زارعی، مدیرکل انتقال خون هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مراکز انتقال خون هرمزگان در ماه مبارک رمضان در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم علاوه بر فعالیت در نوبت صبح با هدف میزبانی هر چه بهتر از روزه‌داران در نوبت‌های شب نیز فعال هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان از بهترین عبادت‌ها است و طبق گفته‌های علمای دین اهدای خون موجب باطل شدن روزه نبوده و حتی واجب کفایی است؛ از این رو از مردم مؤمن و نیک‌اندیش استان دعوت می‌شود برای اهدای خون خود به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

زارعی بیان کرد: اهدای خون وابسته به روز، مکان و زمان خاصی نیست و مراکز بیمارستانی همه‌روزه به خون یا فرآورده‌های خونی مانند پلاکت نیاز دارند. از این رو مردم اهدای خون را در کلیه روزهای ماه مبارک انجام دهند و آن را صرفاً به زمان‌های خاصی چون شب‌های قدر و موکول نکنند.

وی عنوان کرد: پذیرش مراکز اهدای خون هرمزگان در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ در پایگاه انتقال خون بندرعباس واقع در حد فاصل چهارراه مرادی و فلکه برق در نوبت صبح از ساعت 7:30 الی ۱۳:۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۲:۳۰ خواهد بود. پذیرش پایگاه انتقال خون بندرلنگه واقع در خیابان طالقانی نیز در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ و در نوبت شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴ خواهد بود.

زارعی در پایان یادآور شد: پذیرش پایگاه انتقال خون میناب واقع در نبش کوچه 15 نرسیده به میدان شهرداری در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ و در نوبت شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴ و پذیرش مرکز اهدای خون قشم واقع در خیابان فرمانداری از ساعت ۲۰ الی ۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام
captcha