آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سال
کد خبر: 4047647
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد بیان کرد:

آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سال

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: بنیاد مسکن در طرح‌های ساخت مسکن مانند مسکن مهر یا مسکن ملی نقش ایفا کرده و 400 هزار واحد مسکونی مسکن مهر به وسیله بنیاد مسکن ساخته شده است. در دولت سیزدهم بنیاد مسکن پذیرفته سالانه 400 هزار واحد مسکونی را بسازد.

حجت الاسلام روحانی نژاد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز، 19 فروردین ماه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای آغازین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که هنوز دو ماه بیشتر از آن نگذشته بود، امام راحل برای مشکل مسکن و سرپناه مردم محروم جامعه فرمانی را صادر کردند. در 21 فروردین 1358 حسابی در شعب بانک ملی سراسر کشور افتتاح فرمودند و به تبع آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأسیس شد، زیرا بخش عمده‌ای از مردم در آن روز از شرایط مناسب از نظر مسکن برخوردار نبودند به گونه‌ای که امام راحل مطالعاتی که در آن روز داشتند، شرایط مسکن آن روز را مانند حلبی‌آبادها تعبیر می‌کردند و در اتاق‌های تنگ و تاریک بخش اعظم مردم ایران سکنا داشتند.

وی افزود: در این شرایط امام خمینی(ره) به مردم فرمودند که حسابی را به شماره 100 در بانک ملی افتتاح کردم و از آحاد مردم خواهش کردند برای کمک به شرایط محرومان به این حساب مبلغی را واریز کنند تا برای فاقدان مسکن سرپناه ساخته شود و حتی دولت را مأمور کردند که در این راستا زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 43 سال از تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌گذرد. بنیاد مسکن در طول 43 سال توانسته چهار میلیون و 500 هزار واحد مسکن با کمک مردم و حمایت دولت‌ها ایجاد کند. روزی در این کشور وقتی حادثه‌ای پیش می‌آمد بنیاد مسکن مأمور بازسازی حادثه بود. امروز که من صحبت می‌کنم بیش از دو میلیون واحد مسکونی که براثر حادثه تخریب شده بودند با کمک بنیاد مسکن یا احداث شده‌اند یا بازسازی شده‌اند. بنیاد مسکن مأموریت یافته مسکن روستایی را بازسازی کند لذا طرح‌های هادی را بررسی و اجرایی کرده ایم و در سایه طرح هادی مصونیت به جامعه بازگردانده شده است.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه امروز می‌توان گفت اگر زلزله‌ای با قدرت هفت ریشتر هم در شهرستان‌ها و روستاهای ما اتفاق بیفتد، این روستاها و شهرستان‌ها در مصونیت هستند، عنوان کرد: این موضوع به برکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. برای اینکه خانه‌های ساخته‌شده در روستاها از مقاومت و امنیت برخوردار باشد ضمن مطالعه طرح هادی، املاک روستایی را سنددار کرده ایم.سه میلیون و 400 هزار سند تک‌برگ تا به امروز به روستاییان واگذار شده است. نظام فنی و مهندسی را در کشور ایجاد کرده و این نظام بر فرآیند ساخت و ساز طبق آیین‌نامه‌ها نظارت دارد.

وی در پایان گفت: باید از همه نهادهای نظارتی و همه دستگاه‌‎ها تشکر کنیم که در این امر به ما کمک کرده‌اند. بنیاد مسکن در طرح‌های ساخت مسکن مانند مسکن مهر یا مسکن ملی نقش ایفا کرده و 400 هزار واحد مسکونی مسکن مهر به وسیله بنیاد مسکن ساخته شده است. حتی در دولت سیزدهم بنیاد مسکن پذیرفته سالانه 400 هزار واحد مسکونی را بسازد. مدل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این است که مردم را درگیر ساخت مسکن کند؛ چون مردم خود زمین در اختیار دارند اما به خاطر گرانی مصالح نمی‌توانند مسکن را بسازند و لذا دولت محترم باید فکری به حال قیمت مصالح کند. مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای است تا همه آحاد مردم را دارای سرپناه کند.

انتهای پیام
captcha