برپایی مرکز بازی‌های رایانه‌ای مذهبی در نمایشگاه قرآن + صوت
کد خبر: 4048305
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
جعفری‌جوزانی خبر داد؛

برپایی مرکز بازی‌های رایانه‌ای مذهبی در نمایشگاه قرآن + صوت

مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع سواد بازی در غرفه نوجوان این نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد: در بخش دیگری از غرفه نوجوان مرکز بازی مهیا کرده‌ایم تا نوجوانان بتوانند به صورت رایگان و آزادانه بازی‌های ایرانی فاخری که تاکنون تولید شده را تجربه کنند.

برپایی مرکز بازی‌های رایانه‌ای مذهبی در نمایشگاه  قرآن + صوتبه گزارش ایکنا، بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت سال جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» پس از وقفه‌ای دو ساله، امسال به‌صورت حضوری در مصلی تهران آماده پذیرایی معنوی از مردم است.

مهدی جعفری‌جوزانی، مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح برنامه‌های این بخش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: در بخش نوجوان و سرگرمی‌های دیجیتال با رویکرد محتوای قرآنی و موضوع قرآن و عترت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصمیم داریم که در ابتدا توانایی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان کشور در این حوزه را به تصویر بکشیم و به نوجوانان و خانواده‌های ایشان نشان دهیم که در این سال‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان چه محصولات فاخری با محتوای قرآن و عترت مانند بازی «سفیر عشق» یا بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» تولید کردند.

مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: یکی از وظایف غرفه نوجوان به تصویر کشیدن آثار جدید تولیدی یا در حال تولید شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سرگرمی‌های دیجیتال مانند پویانمایی و بازی برای مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه است. در بخش دیگری از غرفه نوجوان گیم سنتر یا مرکز بازی مهیا کرده‌ایم تا نوجوانان بتوانند به صورت رایگان و آزادانه بازی‌های ایرانی فاخری که تاکنون تولید شده را تجربه کنند.

جعفری‌جوزانی در ادامه از برگزاری مسابقات در بین شرکت‌کنندگان در مرکز بازی‌های این غرفه خبر داد و گفت: در بخش دیگری از این غرفه بازی‌های رقابتی لحاظ کردیم؛ منظور از بازی‌های رقابتی، فهم بازی است. برای مثال افراد چه برداشتی از بازی کردند و چه شخصیت‌هایی را شناختند و چه داستانی دریافت کردند و بعد بین افراد شرکت‌کننده مسابقاتی برگزار می‌شود و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

کد

مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: در بخش دیگری از غرفه نوجوان کنفرانس‌هایی با موضوع سواد بازی و سرگرمی برگزار می‌شود که در آن اساتید مرتبط با این حوزه هر شب برای بازدیدکنندگان به ویژه خانواده‌ها جلساتی با موضوع آشنایی خانواده‌ها با بخش سواد رسانه‌ای که رویکرد آن آشنایی مردم با حوزه بازی‌ها و شناخت بازی‌های خوب یا بد و معرفی محصولات برتر این حوزه و کارکرد‌های این صنعت در حوزه محتوایی و امثال آن است.

به گفته جعفری جوزانی فعالان حوزه بازی‌سازی و پویانمایی کشور در غرفه نوجوان با یکدیگر درباره تولید و ساخت بازی و یا پویانمایی با محتوای قرآنی هم‌افزایی و هم‌فکری خواهند داشت و تولیدات گذشته را به همراه منتقدان مدعو در حوزه ساخت بازی و پویا‌نمایی به ورطه نقد و بررسی می‌گذارند.

وی در ادامه خبر از انتشار فراخوان جشنواره پویشگران قرآن و عترت حین برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم داد و افزود: در این جشنواره افرادی که در حوزه ساخت بازی و پویانمایی توانایی دارند، می‌توانند در بازه زمانی مشخصی که اعلام خواهد شد، آثار تولیدی خود را ارسال کنند تا پس از داوری آثار، جوایز بسیار نفیسی برای آثاری که متناسب با شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تولید شدند اهدا شود و امیدواریم در پایان این جشنواره ضمن تحقق شعار سال، بتوانیم محتوا‌های فاخری با موضوع قرآن و عترت داشته باشیم.

کد

مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان از اهداف و مأموریت‌های این بخش سخن به میان آورد و اظهار کرد: مأموریت ما توجه به موضوع نوجوان و سرگرمی‌های دیجیتال است و قطعاً سرگرمی‌های دیجیتال در دو حوزه صرف اوقات فراغت و حتی اشتغالزایی در آینده شکل گرفته است و قطعاً می‌تواند در آینده‌سازی دنیا نقش‌آفرین باشد. هدف ما در این بخش آشنایی خانواده‌ها با سواد بازی یا رسانه‌ای است و مدنظر داریم تا با برگزاری نشست‌های تخصصی آسیب‌شناسی در حوزه سرگرمی‌های دیجیتال داشته باشیم، چون نوجوانان به عنوان پر مصرف‌ترین قشر صنایع سرگرمی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام
captcha