ارسال دکل‌های حفاری چاه‌های جدید آب ژرف به سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4049004
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد:

ارسال دکل‌های حفاری چاه‌های جدید آب ژرف به سیستان و بلوچستان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رابطه با درخواست حفر چاه‌های طرف جدید سوی استاندار سیستان و ‌‌بلوچستان گفت: دکل‌های حفاری چاه‌های جدید آب ژرف طی سه ماه آینده به استان ارسال می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، 23 فروردین با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور‌ دیدار و‌ پیرامون برنامه‌های توسعه‌ای استان با محوریت پارک‌ علم و فناوری و مراکز دانشگاهی و پژوهشی گفت‌وگو کرد.

شیهکی، رئیس پارک علم و فناوری استان و معاونان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار حضور داشتند.

حسین مدرسی خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان عضو دائمی همه جلسات استان است، گفت: از ابتدای حضور در سیستان‌وبلوچستان همواره به نقش و تاثیر پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها در توسعه استان و رفع محدودیتها اعتقاد داشته‌ایم و در تلاش هستیم ظرفیتهای موجود در این مراکز را در حوزه اجرا عملیاتی کنیم.

مدرس خیابانی، موضوع آب را مهمترین اولویت در سیستان‌وبلوچستان برشمرد و با اشاره به حفر سه حلقه چاه آب ژرف در منطقه سیستان، استقرار آب شیرین کن در محل این چاه‌ها را خواستار شد.

وی ادامه داد: تاکنون چاه آب ژرف شماره چهار در منطقه گشت سراوان هزار متر حفاری شده است و برای تامین بخشی از آب مورد نیاز بخشهای شرب، صنعت و کشاورزی استان نیاز به حفر چاه‌های ژرف دیگر هستیم.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این نشست، به پارک علم ‌و فناوری استان ماموریت داد در خصوص مسئله آب در استان اهتمام بورزد.

ستاری در رابطه با درخواست حفر چاه‌های طرف جدید سوی استاندار سیستان و ‌‌بلوچستان گفت: دکل‌های حفاری چاه‌های جدید آب ژرف طی سه ماه آینده به استان ارسال می‌شود.

همچنین در این جلسه در خصوص برنامه زمان‌بندی استقرار آب شیرین‌کن در محل چاه‌های ژرف شماره یک، دو و سه توافق شد.

گفتنی است، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور‌ در حاشیه این نشست طی تماس تلفنی با علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در خصوص تأمین منابع مالی حفر هفت حلقه چاه ژرف دیگر در سیستان‌وبلوچستان گفتگو کرد و از پیگیری این معاونت برای اجرایی شدن این موضوع خبر داد.

انتهای پیام
captcha