به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیتالله روحالله قرهی از استادان اخلاق، سحرگاه 26 فروردینماه طی سخنانی در حسینیه ماه مدینه تهران با اشاره به فرازهایی از دعای سحر درباره جلالیت و جمالیت پروردگار، گفت: در دعای سحر میخوانیم: «اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَمالِکَ بِأَجْمَلِهِ وَکُلُّ جَمالِکَ جَمِیلٌ، خدایا از تو درخواست میکنم به حق نیکوترین مرتبه از جمالت و همه مراتب جمال تو نیکوست، خدایا از تو درخواست میکنم بهحق همه مراتب جمالت» بعد میخوانیم: «اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِجَمالِکَ کُلِّهِ. اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَلالِکَ بِأَجَلِّهِ وَکُلُّ جَلالِکَ جَلِیلٌ، خدایا از تو درخواست میکنم به حق برجستهترین مرتبه از جلالت و همه مراتب جلال تو برجسته است، خدایا از تو درخواست میکنم بهحق همه مراتب جلالت.»
وی ادامه داد: اولیای خدا میگویند این چه دعایی است که امام زینالعابدین(ع) انتخاب کرده است که از خدا به زبان معصوم جاری شده است، یعنی این کلمات، کلمات خداست و خدا به من و تو میگوید اینها را بخوانید.
استاد اخلاق شهر تهران با اشاره به معنای جمال، اظهار کرد: هر صفتی یک تعلقی به خودش دارد؛ صفت جمال را دو جور معنا کردند، یکی اینکه میگویند انسان از عالم مادیات میخواهد به مطالب حقیقی و معنوی برود، چون جمال آنجاست حقیقت میشود جمال.
آیتالله قرهی با بیان اینکه چرا در قیامت مؤمن و غیر مؤمن میخواهد به دنیا برگردد، گفت: سال ۷۰ یا ۷۱ یک دفعه به ذهنم رسید که میگویند شما اعمالتان را فردای قیامت میبینید و بعد میگویند هم مؤمن و هم غیر مؤمن میخواهد به دنیا برگردد، چرا؟ بعد فهمیدم به خاطر این بواطن است؛ چون آنها در قیامت همه حقایق و بواطن اعمال را دیدهاند و به خاطر بواطن اعمال میخواهند به دنیا برگردند.
وی با توصیه به مطالعه کتاب «صلاةالخاشعین» آیتالله دستغیب و «صلاة الجمعة» علامه طهرانی، اظهار کرد: عرفان و معرفت بابی است که زن و مرد ندارد؛ در زمان ما در بین زنان، بانو امین از عرفای معاصر بودند؛ مرحوم آیتالله مرعشی نجفی معتقد بود ایشان در معرفت مافوق بعضی از رجال و فردی قوی در عرفان بود.
امیرمحسن سلطاناحمدی
انتهای پیام