دانشجویان افغانستانی یزد جنایت حرم رضوی را محکوم کردند
کد خبر: 4050102
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

دانشجویان افغانستانی یزد جنایت حرم رضوی را محکوم کردند

جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان یزد با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد با قرائت بیانیه‌ای، جنایت ترویستی حرم رضوی را محکوم و بر تقویت اتحاد دو ملت تأکید کردند.

دانشجویان افغانی دانشگاه‌های یزد جنایت حرم رضوی را محکوم کردندبه گزارش ایکنا از یزد، جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان یزد، امروز، 28 فروردین‌ماه، با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد با قرائت بیانیه‌ای، جنایت ترویستی حرم رضوی را محکوم و بر تقویت اتحاد دو ملت ایران و افغانستان تأکید کردند.

جلال‌الدین ارکین، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب دانشگاه یزد در این نشست اظهار کرد: شکی نیست در روزهای حساس سیاسی و اجتماعی و تهاجم دشمنان در دو کشور دوست و همسایه قرار داریم.

ارکین با اشاره به اتفاقات اخیر و تنش‌های ایجاد شده میان مردم دو کشور ایران و افغانستان بیان کرد: این اتفاقات غیرقابل قبول، احساسات دو ملت برادر و مسلمان را جریحه‌دار کرده است.

وی در ادامه از مشکلاتی که برای دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان در پی این اتفاقات رخ داده است سخن گفت و خواستار وحدت، دوستی و برادری دو ملت ایران و افغانستان همچون سال‌های گذشته شد.

ارکین با بیان اینکه امیدواریم ملت شریف ایران این تنش‌ها را درک کرده و بدانند مردم افغانستان از این وضع خوشحال نیستند، گفت: از ملت ایران خواهشمندیم همچون چهار دهه قبل ملت افغانستان را در آغوش گرفته تا بتوان وحدت خود را به نشانه صلح و ثبات به جهانیان نشان دهیم.

محمدعلی حداد، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد نیز در این نشست اتفاقات اخیر را خوشایند مردم ایران ندانست و بیان کرد: امنیت کشور و مردم ایران در این چهل سال با وجود مشکلات متعدد جغرافیایی، اقتصادی و نظامی تأمین شده و وجود این مشکلات برای مردم و حکومت ما قابل قبول نیست.

حداد مردم افغانستان را ملتی با فرهنگ و سابقه تمدنی شگفت‌انگیز معرفی کرد و گفت: درد و رنج این مردمان را برای مردم ایران قابل تحمل نیست. از خداوند خواستاریم تا حکومت شکل گرفته جدید در این کشور باعث خیر و صلاح مردم افغانستان شود.

وی درایت و فرهنگ مردم افغانستان را عمیق ارزیابی کرد و از بصیرت آنان سخن گفت و بیان کرد: امیدواریم در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد در پایان از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌‌های استان خواست تا به قوانین و قواعد کشور جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته و با حضور در دانشگاه‌ها شأن و شخصیت متفاوتی نسبت به افرادی که رفتارهای غیر عرف در جامعه از خود نشان می‌دهند، داشته باشند.

احد سروش، دانشجوی دکتری جمعیت‌شناسی دانشگاه یزد، در پایان این نشست به قرائت بیانیه رسمی دانشجویان کشور افغانستان در دانشگاه‌های استان یزد در پیوند به حوادث و جوسازی‌های اخیر پرداخت.

انتهای پیام
captcha