بیانیه مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد در محکومیت اهانت به قرآن
کد خبر: 4050151
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

بیانیه مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد در محکومیت اهانت به قرآن

مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم، در بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا از سوئد، مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم، ضمن محکومیت شدید هتک حرمت قرآن، از مقامات دولتی و قضائی و در رأس آنان اداره پلیس و وزارت کشور سوئد خواست از وقوع چنین اقداماتی جلوگیری کند.

در بیانیه مرکز اسلامی امام علی (ع) سوئد آمده است:

در روزهای اخیر شاهد تکرار عمل شنیع و مشمئز کننده اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس در شهرهای مختلف کشور سوئد بوده‌ایم.

متأسفانه این اقدام غیر انسانی علی رغم اعلام هشدار و انزجار عموم مسلمانان، اتحادیه‌ها و مراکز اسلامی سراسر سوئد و دیگر کشورها، همچنان از سوی تعداد اندکی افراد معلوم الحال در حال تکرار است. تحریک احساسات مسلمانان و پیروان دین مبین اسلام و به سخره گرفتن کتاب مقدس آنان به سود هیچ گروه و جامعه‌ای نخواهد بود و با اصل احترام متقابل اعتقادات انسان‌ها منافات دارد.
قرآن کریم از نگاه مسلمانان مقدس‌ترین کتاب و مضامین آن مهمترین پیام‌های الهی برای بشریت می‌باشد و بدون تردید بی احترامی به کتاب مقدس مسلمانان با نزدیک به دومیلیارد پیرو در نقاط مختلف جهان، عملی ضد انسانی و ضد عقل سلیم است.

مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم، ضمن محکومیت شدید این اعمال زشت و ناپسند، از مقامات دولتی و قضائی سوئد و در رأس آنان اداره پلیس و وزارت داخله درخواست دارد از وقوع چنین اقداماتی جلوگیری نموده و مانع تحریک احساسات مسلمانان و ناراحتی و نفرت آنان شوند.

این مرکز ضمن ابراز انزجار خود از عمل زشت و نابخردانه تعدادی افراد در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم همزمان از پیروان این کتاب عزیز و آسمانی تقاضا دارد هرگونه ابراز اعتراض و انزجاز بحق خود را با نهایت خویشتن داری و صلح انجام داده و در بروز احساسات خود رعایت اصول اخلاق و منش اسلامی را سرلوحه قرار داده و در برخورد با سردمداران این اقدامات، اخلاق کریمه پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) را الگوی خود بدانند.

انتهای پیام
captcha