رهنمودهای امام و رهبری نصب‌العین مسئولان باشد
کد خبر: 4050403
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

رهنمودهای امام و رهبری نصب‌العین مسئولان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر لزوم چاپ و نشر رهنمودهای رهبری در سخنرانی اخیر ایشان در جمع مسئولان و کارگزاران نظام تأکید کرد و گفت: این رهنمودها باید مدام مورد مطالعه قرار گیرد و نصب العین مسئولان باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 29 فروردین ماه در دیدار با اعضای شورای شهرستان یزد با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام اظهار کرد: این سخنرانی رهبر نیز رهنمودهای ارزشمند بسیاری داشت که شایسته است این موارد استخراج و منتشر شود و مسئولان آن را مورد مطالعه قرار دهند.

وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبری عنوان کرد: یکی از موارد مدنظر رهبری، دوری مسئولان و کارگزاران نظام از غرور و انفعال بود. اگر انسان را غرور فرا گیرد، متوقف خواهد شد و غره شدن انسان از پیشرفت او جلوگیری می‌کند و اگر این خصیصه در کارگزاران نظام وجود داشته باشد، چه بسا که از پیشرفت کشور جلوگیری کند.

ناصری ادامه داد: انفعال نیز جرئت و جسارت را از بین می‌برد و باعث می‌شود در مقابل دشمن و مشکلات منفعلانه عمل کند، بنابراین مسئولان نظام هرگز نباید انفعال داشته باشند و در برابر سختی‌ها و مشکلات با صبر و امید به دنبال راهکار باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همیشه باید فعال بود و گره‌ها را باز کرد، افزود: اگر انسان به خدا توکل کند، هیچ گره‌ای نیست که باز نشود. 

ناصری با بیان اینکه حرکات منفعلانه از نظر امام خمینی(ره) نیز مطرود بود، بیان کرد: در زمان تسخیر لانه جاسوسی که شایعه شده بود آمریکا قصد دارد به ایران حمله کند، برخی مسئولان در دولت موقت آن زمان، سردرگم بودند اما امام از این حالت عصبانی شدند و فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. امام خمینی(ره) توکل مثال زدنی به خدا داشت و همواره همگان را به توکل و اخلاص دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به شجاعت مثال‌زدنی امام و اقتدار ایشان یادآور شد: زمانی که امام به فرانسه رفته بودند، برخی از وزرای فرانسه به دیدار امام آمدند و به امام گفتند که ما از حضور شما در فرانسه تحت فشار هستیم و باید شما را کنترل کنیم که پاسخ امام به این مسئول بسیار جالب توجه بود و فرمودند: «من گمان می‌کردم که فرانسه کشور آزادی است و نمی‌دانستم که مستعمره دیگر کشورها است» و این پاسخ امام بسیار کوبنده، شجاعانه، مقتدرانه بود.

ناصری تصریح کرد: امام هرگز در برابر مشکلات منفعل نشد و هرگز عقب‌نشینی نکرد بلکه با شجاعت و اقتدار به امور رسیدگی می‌کرد. مبادا از رهنمودهای امام و رهبری غفلت شود و این موارد باید نصب العین مسئولان و کارگزاران در رده‌های مختلف باشد.

یادآور می‌شود در این مراسم که با حضور اعضای شورای شهر، شورای شهرستان یزد، شهرداران مناطق مختلف و فرماندار یزد برگزار شد، از خدمات محمد رستگاری فرماندار سابق یزد تجلیل شد. در این مراسم همچنین از عالیه مهرابی، شاعر و نویسنده یزد که اواخر اسفندماه گذشته برگزیده کتاب سال شد، همچنین عناوینی همچون برگزیده جشنواره شعر فجر در بهمن ماه گذشته و چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال جاری را کسب کرد، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha