چهارمین روز اعتراضات علیه قرآن‌سوزی در سوئد + فیلم
کد خبر: 4050425
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
چند نفر زخمی و بازداشت شدند/

چهارمین روز اعتراضات علیه قرآن‌سوزی در سوئد + فیلم

چهارمین روز اعتراضات و درگیری‌ها در سوئد پس از هتک حرمت یک گروه راست افراطی به ساحت قرآن کریم، چندین زخمی بر جای گذاشت و چند نفر نیز بازداشت شدند.

چهارمین روز اعتراضات علیه قرآن‌سوزی در سوئد + فیلمبه گزارش ایکنا؛ به نقل از اکسیوس، درگیری‌ها در سوئد برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت. روز گذشته (یکشنبه) ناآرامی در چندین شهر این کشور گزارش شده است. از جمله در نورشوپینگ در شرق سوئد که پلیس اعلام کرد سه نفر در اثر شلیک گلوله‌های هشداردهنده به سمت جمعیت زخمی و چند نفر نیز بازداشت شدند.

از پنجشنبه گذشته در استکهلم و دیگر شهرهایی که گروه راست افراطی Stram Kurs قصد داشت در آنجا مراسم قرآن‌سوزی برگزار کند، حداقل 16 مامور پلیس زخمی شده و چندین خودرو پلیس در درگیری بین تظاهرکنندگان راست افراطی و معترضان منهدم شده است.

راسموس پالودان، ر هبر این گروه ضد مسلمانان یک سیاستمدار تندرو دانمارکی ـ سوئدی است که اعلام کرده قبلا کتاب مقدس اسلام را سوزانده است و این کار را دوباره در راهپیمایی‌های برنامه ریزی شده انجام خواهد داد.

این گروه راست افراطی برنامه ریزی کرده که هتک حرمت قرآن در ماه مبارک رمضان اتفاق بیفتد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پس از اینکه استرام کورس تظاهرات خود را به شهر لندسکرون در مجاورت مالمو منتقل کرد، این شهر شنبه شب شاهد درگیری بین معترضان و پلیس  بود. بنابر گزارش‌ها 12 نیروی پلیس در این شهر زخمی شدند و روز جمعه هم چهار خودروی پلیس در شهر اوربرو پیش از تظاهراتی که در آن استرام کورس قصد داشت یک قرآن را بسوزاند، به آتش کشیده شد.

هتک حرمت قرآن کریم در سوئد با محکومیت گسترده کشورها و سازمان‌های اسلامی روبرو شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha