دیدار جمعی از مسئولان ارتش در یزد با امام‌جمعه
کد خبر: 4050651
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹

دیدار جمعی از مسئولان ارتش در یزد با امام‌جمعه

جمعی از مسئولان ارتش در استان یزد به مناسبت 29 فروردین‌ماه که به نام روز ارتش نامگذاری شده است با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد دیدار کردند.

تعدادی از مسئولان ارتش در یزد با امام جمعه دیدار کردندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 29 فروردین‌ماه در دیدار با جمعی از نیروهای ارتش با اشاره به موقعیت و جایگاه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اظهار کرد: ارتشی‌ها خود معترف بودند که در زمان پهلوی، فقط مأموریت‌ها را اجرا می‌کردند و اجازه نداشتند در حوزه فنی و فناوری تجهیزات دفاعی ورود کنند.

وی بیان کرد: در آن دوران غربی‌ها اجازه نمی‌دادند که جوانان ایرانی در زمینه علم روز پیشرفت داشته باشند، زیرا می‌دانستند آگاهی جوانان، تسلط و چپاول آنها را از بین خواهد برد. امروز به برکت انقلاب اسلامی، جوانان ما پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تجهیزات دفاعی داشته است و این پیشرفت‌ها، اقتدار کشور را رقم زده است که قابل تقدیر است.

امام‌جمعه یزد یادآور شد: برای رسیدن به پیشرفت‌های بزرگتر راه بسیاری داریم و امیدواریم جوانان ما با تدین، تفکر و تعقل در این زمینه ورود کنند و مسئولان نیز با تقویت نیروها و کادرسازی برای آینده، زمینه ساز پیشرفت کشور باشند.

وی تأکید کرد: جوان ما باید اهل خلاقیت، تفکر و نوآوری باشد همچنان‌که تاکنون نیز همین گونه بوده و جوانان ما با نوآوری به پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه رسیده‌اند. استعدادهای ما به هیچ وجه کمتر از سایر کشورها نیست و باید شناسایی و شکوفا شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز شرایط کشور تغییر کرده و می‌دانیم برای چه کسی کار می‌کنیم و برای چه کسی جان خود را می‌دهیم، گفت: مردم ما همواره برای کشور، نظام، امام، انقلاب و مردم کار می‌کنند و در این مسیر از جان خود نیز دریغ نمی‌کنند.

امام‌جمعه یزد گفت: کسب رضایت خدا باید ملاک عمل همه باشد و همه امور را برای رضایت خدا و خدمت به مردم و مسلمین انجام دهیم و در این صورت است که خدا دست یاری خود را همواره همراه ما خواهد داشت. امروز سرباز بودن، ارتشی یا سپاهی بودن یا بسیجی بودن، افتخار است زیرا آنها برای یاری دین خدا، حفظ نظام اسلامی و حفظ آزادی و کرامت انسانی تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز در حال خدمت، در مسیر کمال هستیم و همه قدم‌هایی که برداشته می شود، نزد خداوند متعال درجات معنوی دارد.

سرهنگ دشت‌آبادی، فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش مستقر در استان یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: تشکیل یگان‌های چابک و اقدام سریع در ارتش با توجه به تغییر نوع جنگ‌ها در ارتش دنبال شده که این مهم به خوبی اجرایی شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور است و منافع ملی ما هر کجا که ایجاب کند، ارتش در آنجا حضور خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha