پیش‌بینی حضور 90 هزار زائر یزدی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4051016
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

پیش‌بینی حضور 90 هزار زائر یزدی در پیاده‌روی اربعین

استاندار یزد با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا قریب به 65 هزار نفر از مردم استان در پیاده‌روی اربعین حضور یافتند گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی، پیش بینی می‌شود امسال تعداد زوار یزدی به سقف ۹۰ هزار نفر برسد.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 30 فروردین ماه در نشست ستاد اربعین حسینی استان یزد، اظهار کرد: جریان اربعین حسینی؛ یک جریان بزرگ فرهنگی و عقیدتی است و این جریان بزرگ باید هر ساله در کشور و به ویژه استان دارالعباده و دارالعلم یزد تقویت شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ و پیش از شیوع کرونا قریب به ۶۵ هزار نفر از مردم استان در قالب سفر اربعین، به کربلا سفر کردند، گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی، پیش بینی می‌شود امسال تعداد زوار یزدی به سقف ۹۰ هزار نفر برسد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش بر تسریع در برنامه ریزی‌ها و عملیات ساخت پروژه موکب اربعین حسینی استان یزد در مرز چذابه تأکید کرد و گفت: در این راستا باید ظرف دو هفته آینده طرح پروژه نهایی، برنامه زمان بندی اجرای آن تهیه، پیمانکار آن مشخص و مسائل مربوط به تامین منابع مالی آن پیگیری شود.

فاطمی با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه باید در روز عید فطر آغاز شود، افزود: برنامه ریزی‌های استان باید بر مبنای ساخت این پروژه ظرف یک سال باشد و مسائل آن با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی استان جهت برپایی ۵۴ موکب برای اربعین حسینی، گفت: در این زمینه باید متناسب با حجم مسافران و زوار تعداد موکب‌ها افزایش یابد لذا باید تمهیدات لازم برای افزایش تعداد موکب‌ها انجام و این موکب‌ها در حالت آماده باش قرار گیرند.

استاندار یزد با بیان اینکه اربعین به یک زمان و مکان خاص تعلق ندارد و باید به دنبال  ترویج و اشاعه فرهنگی حسینی باشیم، بیان کرد: در این راستا کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان باید اقدام به تهیه برنامه‌ها و بسته‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در دو بخش زائران و مردمی که امکان انجام سفر برای آنها وجود نداشته، کند.

فاطمی همچنین به گزارش ارائه شده توسط کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اشاره و تأکید کرد: اقلام مورد نیاز زائران باید به صورت دقیق احصا و پیش بینی‌های لازم صورت گیرد تا بهترین پشتیبانی‌ها و خدمات به زوار امام حسین(ع) انجام شود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص حمل و نقل زائران اربعین گفت: در این زمینه ضروری است پیش بینی‌های لازم جهت اعزام زائران با ارزان‌ترین قیمت انجام شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانداران استان گفت: مسائل مربوط به سفر اربعین حسینی باید در اولویت قرار گرفته و جلسات ستاد اربعین حسینی شهرستان‌ها به صورت منظم و دقیق برگزار و کمیته‌های ذیل آن فعال شود.

فاطمی در پایان با بیان اینکه جریان اربعین حسینی؛ جریانی مردمی بوده و حضور و نقش آفرینی اقشار مختلف مردمی در آن بسیار مهم است، تصریح کرد: نقش ستاد اربعین حسینی هدایتگری، حمایت، تسهیلگری و نظارت است و حضور ستاد نباید جریان زلال مردمی را تضعیف کند لذا اصل جریان باید به مردم سپرده شود.

انتهای پیام
captcha