سیدجاسم موسوی فینالیست مسابقات قرآن عربستان شد + فیلم
کد خبر: 4051051
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

سیدجاسم موسوی فینالیست مسابقات قرآن عربستان شد + فیلم

سیدجاسم موسوی، قاری اهل خوزستان ایران، با پشت سر گذاشتن مرحله نیمه نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان عربستان، به مرحله فینال این دوره رقابت‌های تلویزیونی راه یافت.

سیدجاسم موسوی فینالیست مسابقات قرآن عربستان

به گزارش ایکنا، پس از اجرای دور نیمه نهایی نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان موسوم به «عطر الکلام» عربستان، سیدجاسم موسوی طی رقابت با دیگر متسابقان، جزء چهار نفر برتر راه یافته به مرحله فینال این دوره مسابقات تلویزیونی عربستان سعودی شد.

در مرحله نیمه‌نهایی سیدجاسم موسوی با اجرای تلاوتی خاشع و ممتاز؛ محمد مجاهد، متسابق بحرینی با ترتیلی آرام و خاص؛ محمد ایوب عاصف، شرکت‌کننده بریتانیایی با تلاوتی که اشک‌های احمد تهانوی، داور پاکستانی را سرازیر کرد؛ در کنار مصطفی غربی، متسابق مراکشی که تلاوتی را به روایت ورش از نافع ارائه کرد و به گفته هیئت داوران اجرایی تلفیقی از دو سبک حجازی و اندلسی را به روی صحنه آورده بود، به مرحله فینال صعود کردند.

ویدئویی از اعلام 4 نفر راه یافته به مرحله نهایی مسابقات عطر الکلام را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 
در ویدئوی زیر، بخشی از اجرای سیدجاسم موسوی را در مرحله نیمه‌نهایی که آیه 206 سوره مبارک اعراف است، مشاهده  می‌کنید.
 
 
إِنَّ الَّذِينَ عِنْدَ رَبِّكَ لَا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيُسَبِّحُونَهُ وَلَهُ يَسْجُدُونَ ﴿۲۰۶﴾
به يقين كسانى كه نزد پروردگار تو هستند از پرستش او تكبر نمى‌‏ورزند و او را به پاكى مى‏‌ستايند و براى او سجده مى‌كنند (۲۰۶)

در مرحله نیمه‌نهایی طی دو گروه سه نفره از هر دو رشته قرائت و اذان، یک نفر حذف شد و ۴ شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافتند تا با رقابت در فینال، رتبه‌های اول تا چهارم مشخص شوند.

این مسابقات که با عنوان عطر الکلام برگزار می‌شود از روز اول ماه رمضان در جده آغاز شده است. بیش از ۴۰ هزار شرکت‌کننده از ۸۰ کشور جهان در این مسابقه که در ماه رمضان از تلویزیون رسمی دولتی عربستان پخش می‌شود، شرکت کرده بودند. شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی صوت و فیلم ضبط شده خود را برای داوری اولیه به این مسابقات فرستاده بودند.

جوایز اعلام شده برای نفرات اول تا چهارم رشته قرائت به ترتیب، ۵ میلیون ریال سعودی، ۲ میلیون ریال سعودی، یک میلیون ریال سعودی و نیم میلیون ریال سعودی و برای برگزیدگان اول تا چهارم رشته اذان نیز به ترتیب ۲ میلیون ریال سعودی، یک میلیون ریال، نیم میلیون ریال و ربع میلیون ریال سعودی در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha