او که در بهترین نقطه زمین به شهادت رسید
کد خبر: 4051197
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
به بهانه روز ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع)

او که در بهترین نقطه زمین به شهادت رسید

در بیان معنای عبارت «عَلِیٌ مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ» شاید با کلام و بیان نشود حق مطلب را ادا کرد، اما شخصیتی چون علی(ع) ذوب در عظمت حی قیوم است، او که بعد از رسول گرامی اسلام سرآمد دوران بوده است و اولین مسلمان و اولین ایمان آورنده به خداوند متعال.

ضربت خوردن امام علیسخن گفتن از شخصیتی چون علی ابن ابیطالب(ع) که فرازمینی است، کار آسانی نیست، شخصیتی که بعد از رسول گرامی اسلام مقام و مرتبتی والا نزد خداوند متعال دارد. اما آنچه بزرگان و امامان شیعه در کلام خویش پیرامونش گفته‌اند بیان می‌داریم، آنجا که رسول مهر و رحمت فرمودند «عَلِیٌ مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ».

در بیان معنای این عبارت شاید با کلام و بیان نشود حق مطلب را ادا کرد، اما شخصیتی چون علی(ع) ذوب در عظمت حی قیوم است، او که بعد از رسول گرامی اسلام سرآمد دوران بوده است و اولین مسلمان و اولین ایمان آورنده به خداوند متعال.

در تمامی حالات و احوالات با رسول‌الله بوده است و تا پای جان برای ایشان ایستاده است؛ علی یگانه دوران است و در نعت و منقبت او همین بس که در بستر رسول اکرم(ص) خوابید تا جان جانان بماند.

او کسی است که در تمامی غزوات با جان خویش از اسلام و پیامبر(ص) دفاع کرد و قلعه خیبر شاهد رشادت و مردانگی اوست.

علی(ع) کسی است که در جنگ شیوه مردانگی و معرفت را فراموش نکرد و جوانمردانه پیکار کرد و تنها فکرش اسلام و پیامبر(ص) بود.

او کسی است که با آنکه حق با او بود و خلافت بعد از رسول‌الله(ص) طبق وصیت ایشان متعلق به وی بود به جهت حفظ اسلام و وحدت مسلمین از حق خود گذشت و ضربت نامردان روزگار در 19 رمضان را به جان خرید و سرانجام در هنگام نزدیکترین حالت مخلوق به خالق در 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.

سلام بر او که در بهترین مکان خداوند بر روی زمین زاده شد و سلام بر او که در بهترین نقطه زمین به شهادت رسید.

بهمن بابیزان رودسری، مدیر کتابخانه تخصصی امام کاظم(ع)

انتهای پیام
captcha