رمضان ماه تدارک زندگی سعادتمندانه برای انسان است
کد خبر: 4051396
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

رمضان ماه تدارک زندگی سعادتمندانه برای انسان است

امام جمعه یزد گفت: رمضان ماه تدارک زندگی سعادتمندانه برای انسان است و لذا باید در این ماه آنچه که در طول سال، برای خود آرزو دارد، در شب‌های قدر برای آن دعا و آن را از خدا درخواست کند و غفلت‌ها و گناهان گذشته خود را جبران کند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، در مراسم احیای 19 ماه مبارک رمضان در امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد اظهار کرد: شب قدر از اهمیت و عظمت بالایی برخوردار است و از شب‌هایی است که سرنوشت انسان و آنچه که انسان برای خود تدارک می‌بینید، برنامه ریزی و مقدر می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر یک شب است اما در سه شب مخفی شده است، افزود: انسان در این شب‌ها آمادگی پیدا می‌کند که بتواند عنایات خدا را جذب کند.

ناصری ادامه داد: ماه رمضان ماه تدارک زندگی سعادتمندانه برای انسان است و انسان باید در ماه رمضان آنچه که در تمام دوران سال، برای خود آرزو دارد، در شب‌های قدر برای آن دعا و آن را از خدا درخواست کند و به جبران گذشته بپردازد و غفلت‌ها و گناهان گذشته خود را جبران کند.

امام جمعه یزد افزود: یکی از اعمال شب‌های قدر، استغفار و طلب عفو و گذشت از خدای متعال است و در آیات قرآن نیز نسبت استغفار جمعی و فردی بشارت داده و فرموده که هرگاه استغفار کنید، نعمات الهی سرازیر می‌شود. روزانه 70 مرتبه استغفار، انسان را در مسیر دوری از گناه قرار می‌دهد و بر اساس آیه قرآن، در صورتی که استغفار کنید، نعمات الهی بر شما باریده خواهد شد.

ناصری یادآور شد: استغفار جمعی، چهار نعمت بزرگ شامل بارش از آسمان، قدرت و توانمندی، اموال و اولاد را به انسان می‌رساند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما همواره در کنف رحمت رحمانیه خدا هستیم، اظهار کرد: خداوند متعال عنایات خود را به همه انسان‌ها دارد اما برای دریافت رحمت خاص خدا، باید هر لحظه و هر آن به یاد خدا باشیم. همه ما هر آن و هر لحظه نیاز به لطف خدا داریم و اگر خدا یک لحظه به ما عنایت نکند، بسیاری از امور را نمی‌توانیم انجام دهیم.

ناصری با اشاره به دعای سحر ماه مبارک رمضان و سایر ادعیه بیان کرد: امام صادق در هنگام قرائت این ادعیه به درگاه خدا گریه می‌کردند و این درحالی است که از گناه معصوم بودند و این نشان از اهمیت دعا و التجا به درگاه خداوند متعال دارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: انسان باید خود را هر لحظه برای مرگ آماده کند و در هیچکدام از ساعات زندگی از خدا غفلت نکند و خود را در محضر خدا ببیند و بداند که هر عملی انجام دهد، همان عمل در فردای قیامت بر او وارد می‌شود. باید کاری کنیم که وقتی در ابتدای سفر آخرت قرار گرفتیم، ملائکه به استقبال ما بیایند و نامه اعمال ما سفید و پاک باشد.

ناصری گفت: همه باید تلاش کنیم تا فضیلت‌های ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم و ضمن استغفار از گناهان گذشته، تلاش کنیم توشه‌ای برای جهان آخرت جمع‌آوری کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: زمانی که بندگان صالح خدا نزد خدا تضرع و از خدا طلب بخشش می‌کنند، مشخص می‌شود که مسیر بسیار سختی در سفر آخرت داریم بنابراین باید مراقبت کرده و دل‌های خود را متوجه خدا و انبیا و اهل بیت(ع) کنیم.

وی تأکید کرد: همه باید مراقب باشیم تا شب‌های قدر را به راحتی از دست ندهیم و ضمن استغفار، خداوند متعال را به رسول خدا و اهل بیت(ع) واسطه قرار دهیم تا انشاالله مورد عنایت خداوند متعال قرار گیریم.

انتهای پیام
captcha