غذای حلال؛ صنعتی تأثیرگذار در اقتصاد کره‌ جنوبی
کد خبر: 4051412
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

غذای حلال؛ صنعتی تأثیرگذار در اقتصاد کره‌ جنوبی

تحقیقات جدید در کره‌ جنوبی نشان می‌دهد که سهم غذای حلال در اقتصاد این کشور رشد زیادی داشته و 200 هزار مسلمان این کشور سالانه 1.11 میلیارد دلار برای غذا هزینه می‌کنند.

رشد بالای سهم غذای حلال در اقتصاد کره‌ جنوبیبه گزارش ایکنا به نقل از Salam Gateway، در حالی که جمعیت مسلمانان به سختی در بین جمعیت 51.2 میلیونی کره جنوبی دیده می‌شوند، این کشور با 335 شرکت دارای گواهینامه و ساکنان مسلمان حدود 1.11 میلیارد دلار سالانه برای غذا، یک تولید کننده قابل توجه غذای حلال است.

نظرسنجی توسط مؤسسه صنعت حلال کره (KIHI) روی بخش غذای حلال این کشور و الگوهای خرید 200 هزار مسلمان کره جنوبی انجام شده است.

در این نظرسنجی که با همکاری وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی و مؤسسه تحقیقات غذایی کره انجام شد، 231 شرکت غذای حلال که 1664 محصول تولید می‌کردند، حضور داشتند.

جیمز نو (James Noh) مدیر عامل KIHI به Salam Gateway گفت: این اولین نظرسنجی در نوع خود است.

نو گفت: نتایج نشان می‌دهد که صادرات غذای حلال کره جنوبی به جهان و نه فقط به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) بسیار خوب بوده است و روند رو به رشدی دارد.

تخمین زده می شود که 66 درصد از صادرات مواد غذایی حلال از نظر ارزش، کالاهای مصرفی (محصولات نهایی) و 34 درصد مواد خام و کالاهای واسطه ای است. از میان هفت ماده غذایی برتر دارای گواهی حلال، افزودنی‌های غذایی 359 محصول را تشکیل می‌دهند و پس از آن غذاهای دریایی فرآوری‌شده (217)، نوشیدنی‌ها (215)، نودل (120)، چاشنی‌ها (105)، ترکیبات کاربردی (85) و سایر غذاها (56) قرار دارند.

نودل با ارزش 152 میلیون دلار بزرگترین کالای صادراتی است، در حالی که صادرات مواد افزودنی غذایی 76 میلیون دلار برآورد شده است.

سرانه هزينه غذايی سالانه مسلمانان، از جمله غذا خوردن در بيرون، 5580 دلار و در مجموع 1.11 ميليارد دلار برآورد شده است. هزینه مد مسلمانان 95 میلیون دلار و پس از آن لوازم آرایشی (48 میلیون دلار) و مسافرت (152 میلیون دلار) تخمین زده می‌شود.

خرید آنلاین در میان ساکنان مسلمان در کره جنوبی در سال گذشته 45 درصد رشد داشته است که به عقیده مدیر عامل KIHI دلیل آن را به خاطر همه‌گیری جهانی کووید-19 است.

نو در پایان گفت: شاید کره جنوبی به یک پلت فرم تجارت الکترونیک اختصاصی برای محصولات حلال نیاز داشته باشد.

انتهای پیام
captcha