ریشه مؤسسات در جلسات قرآنی شکل می‌گیرد
کد خبر: 4051786
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار / 4

ریشه مؤسسات در جلسات قرآنی شکل می‌گیرد

پیشکسوت قرآنی استان یزد با اشاره به اینکه نقش جلسات قرآن قطعاً کمتر از مؤسسات نبوده و نیست گفت: اگر امروز مؤسسه‌ای در سطح استان فعالیت دارد، قطعاً دیروز در جلسات قرآن شرکت و از محضر اساتیدی بهره‌مند شده‌ است، لذا ریشه مؤسسات در جلسات قرآنی شکل می‌گیرد و این ارتباط مکمل باید تقویت شود.

علی گندمی، پیشکسوت قرآنی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی گندمی، پیشکسوت قرآنی استان یزد، 2 اردیبهشت ماه در نشست فعالان قرآنی استان یزد با مهران فاطمی، استاندار یزد اظهار کرد: اکنون امکاناتی برای فراگیری قرآن وجود دارد که قبل از انقلاب وجود نداشت و به  سختی نسبت به فراگیری قرآن اقدام می‌شد و خوشبختانه امروز قاریان زیادی داریم که افتخاراتی برای استان و کشور رقم زده‌اند و باید قدر دانسته شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور قاسم آبادی معاون نظارت شورای عالی قرآن در جمع 70 نفر از فعالان قرآنی و مرتلان استان یزد گفت: در استان قم 18 مرتل داریم و این در حالی است که در استان یزد تا امروز 36 مرتل در ماه رمضان نسبت به تلاوت جزءخوانی قرآن اقدام می‌کنند هرچند استان یزد از ظرفیتی بیش از این تعداد برخوردار است.

گندمی با اشاره به اینکه نقش جلسات قرآن قطعاً کمتر از مؤسسات نبوده و نیست گفت: اگر امروز مؤسسه‌ای در سطح استان فعالیت دارد، قطعاً دیروز در جلسات قرآن کریم شرکت و از محضر اساتیدی بهره مند شده‌اند و لذا ریشه مؤسسات در جلسات قرآنی شکل می‌گیرد و این ارتباط مکمل باید تقویت شود.

وی با اشاره به درخواست استاندار یزد در زمینه تربیت 4 هزار حافظ قرآن کریم به نیت 4 هزار شهید استان، بر تلاش تمام اساتید، پیشکسوتان و فعالان قرآنی در این زمینه تأکید کرد و گفت: انجام طرح‌های قرآنی به جلسات اندیشه ورزی با حضور پیشکسوتان و فعالان قرآنی نیاز دارد تا با همت و همدلی و همفکری مؤسسات، خانه‌های قرآن، پیشکسوتان و فعالان قرآنی شاهد اقدامات مؤثری باشیم.

بهره‌مندی از وام قرض الحسنه به منظور تقویت جلسات قرآن کریم و توجه و حمایت بیش از پیش ادارات و نهادها به فعالیت‌های قرآنی از دیگر مواردی بود که گندمی به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha