درخواست ممنوعیت محصولات حلال در هند
کد خبر: 4052150
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

درخواست ممنوعیت محصولات حلال در هند

دادخواستی در دادگاه عالی هند مبنی بر ممنوعیت محصولات دارای گواهی حلال در سراسر هند و همچنین لغو گواهی حلال مطرح شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Pakistan Observer، براساس دادخواستی که یک وکیل به نام ویبهور آناند(Vibhor Anand)، به دادگاه عالی هند ارائه کرده  است اقلیت مسلمان، که 15 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، می‌خواهند گوشت حلال مصرف کنند و همین امر بر 85 درصد بقیه مردم نیز تحمیل می‌شود.

این وکیل هندو در دادخواست خود آورده است: در حال حاضر این گواهی حلال به گوشت محدود نیست، بلکه حتی به اقلام غذایی، لوازم آرایشی، داروها، بیمارستان‌ها، انجمن‌های مسکن و مراکز خرید تعمیم داده شده است. این شامل تنقلات، شیرینی، غلات، روغن، لوازم آرایشی، صابون، شامپو، خمیر دندان، لاک ناخن، رژ لب و غیره است.

در این دادخواست همچنین آمده است که پذیرش گواهی حلال توسط سازمان‌های خصوصی مانند جمعیت علمای هند و برخی دیگر از نهادها به این معنی است که گواهی‌نامه دولتی موجود مانند ISI (موسسه استاندارد هند) و FSSAI (مدیریت ایمنی و استانداردهای مواد غذایی) برای محصولات مصرفی کافی نیست و گواهی حلال محصولات، نوعی تبعیض نسبت به سایر جوامع است.

انتهای پیام
captcha