مکاتب قرآنی؛ نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری
کد خبر: 4052530
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
شهردار تبریز بیان کرد:

مکاتب قرآنی؛ نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری

شهردار کلانشهر تبریز گفت: مدیریت شهری جدید با تمسک به مسیر و مکاتب قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، شامگاه، پنجم اردیبهشت‌ماه  در آیین افتتاح مسابقات قرآن در مسجد جامع حکم آباد تبریز، مکاتب قرآنی را نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری جدید در حوزه‌های مختلف توصیف کرد و گفت: در این جمع جوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن حضور دارند و با شور و حال رویدادهای این حوزه را در بهار قرآن دنبال می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: عظمت قرآن برای هیچ‌کس پوشیده نیست. اعجاز قرآن به قدری است که حتی مخالفان این مکتب نیز به اثرگذاری این کتاب آسمانی در طول تاریخ اذعان می‌کنند.

هوشیار گفت: برای مثال یکی از سران کشورهای غربی در مجلس آن کشور اذعان کرده بود که تا زمانی که قرآن الگوی راه مسلمانان است، ما نمی‌توانیم برنامه‌ها و اهداف خود را اجرایی کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: تمام شاخص‌های انسانیت در قرآن متجلی است و خروجی این دریای معرفت انسان بودن است؛ انسانی که نسبت‌ها را تشخیص داده و می‌تواند راه درست را از راه غلط بشناسند.

وی با بیان اینکه تبلور نسبت انسان با خداوند غیر از شهادت نیست، گفت: یکی از شاخص‌های مثال زدنی در این حوزه، سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی است.

هوشیار، با بیان اینکه دعا کنیم که این تشخیص با تمسک به قرآن برای همه ما از سوی خداوند عطا شود، گفت: مدیریت شهری جدید با تمسک به مسیر و مکاتب قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

شهردار تبریز اضافه کرد: در همین راستا تمام تلاش ما این است در اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های فرهنگی‌، مساجد اولویت ما باشد تا بتوانیم به اهداف متعالی دست یابیم و قطعاً جوانانی که در مساجد فعالیت می‌کنند و پیرو و پیگیر مکتب قرآن هستند، می‌توانند در شهر اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین مسابقات قرآنی علاوه بر اینکه ما را در شناسایی استعدادهای حوزه قرآن یاری می‌کند، می‌تواند فعالیتی متعالی برای نوجوانان و جوانان باشد که زندگی خود را بر اساس راهبردهای قرآنی پیش ببرند.

انتهای پیام
captcha