میزبانی کلیسای ادمونتون کانادا از مراسم عبادی مسلمانان
کد خبر: 4052580
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

میزبانی کلیسای ادمونتون کانادا از مراسم عبادی مسلمانان

یکی از قدیمی‌ترین کلیساها در شهر ادمونتون کانادا مراسم مشترک دعا و نماز تراویح مسلمانان را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ادمونتون ژورنال، مسلمانان مرکز شهر ادمونتون از آغاز ماه مبارک رمضان در یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ادمونتون برای اقامه نماز تراویح گرد هم آمده‌اند.

یاسین سیتین، مشاور تعامل و ارتباط با انجمن مسلمانان کانادا (MAC) گفت:  این واقعاً جالب است، زیرا ماه رمضان فرصتی برای ما بود تا آزمایش و ابهامات را حل کنیم  و در حال مذاکره با مقامات کلیسای مک‌دوگال هستیم تا در دراز مدت با آنها همکاری کنیم. 

وی افزود: مسئولان کلیسای مک‌دوگال یونایتد در ماه فوریه در مورد فضای جامعه خود به عنوان یک مرکز جامعه بین ادیانی با آنها صحبت کردند. جامعه مسلمانان از این پیشنهاد استقبال و آن را فرصتی برای احترام به کثرت‌گرایی جامعه تلقی کردند.

ستین در ادامه گفت: فکر می‌کنم این برای ما در جامعه مسلمان ویژه است که فضای کلیسایی که در سال 1911 ساخته شده را به اشتراک بگذاریم. رفاقت، کثرت‌گرایی، توانایی برقراری ارتباط بر اساس ایمان و تقویت حس دوستی در فضایی که برای مدت طولانی خانه ادیان بوده است بسیار ارزشمند است.

جمعه گذشته، مسیحیان که مراسم جمعه خوب را برگزار می‌کردند و مسلمانان که نماز تراویح می‌خواندند در این کلیسا گرد هم آمدند.

ستین گفت: بودن در فضایی مانند مک‌دوگال لذت‌بخش‌ است، به این دلیل که فضایی را با یک جامعه زیبا به اشتراک می‌گذاریم و به نظر من امکان برقراری ارتباط در روزهایی مانند جمعه خوب، فوق‌العاده خاص است.

در یک مورد دیگر، در انتاریو، یک گروه مسلمان دیگر، امکانات سالن بدنسازی کلیسای سنت جیمز یونایتد در واترداون را برای برگزاری نماز جماعت اجاره کرده است.

انتهای پیام
captcha