افزایش 60 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
کد خبر: 4052640
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

افزایش 60 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اهدای خون در شب‌های قدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد در خراسان‌جنوبی افزایش داشته است.

کامبیز مهدی زاده، سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا، به نقل از اهدای خون  خراسان‌جنوبی، کامبیز مهدی‌زاده، سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان‌جنوبی، شب گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه گفت: در سه شب قدر با حضور انسان‌دوستانه مردم استان برای کمک به بیماران، شاهد مراجعه ۶۱۳ نفر به مراکز اهدای خون بودیم.

وی با بیان اینکه گرچه در گروه خونی A+ و o+ دچار کمبود بودیم، اما با اهدای خون، در شب قدر این کمبود رفع شد، افزود: در شب‌های 19، 20 و 21 ماه رمضان به ترتیب 127، 283 و 203 نفر موفق شدند، در این اقدام خیرخواهانه شرکت کنند که اهدای خون در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بیرجند تا ساعت ۲۴ و طبس تا ۲۳ دایر خواهد بود؛ پایگاه انتقال خون در قاین دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها و در فردوس یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به اهداکنندگان خون خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه  نیاز به اهدای خون همیشگی است، یادآور شد: از عموم مردم  درخواست داریم در طول ایام ماه مبارک رمضان جهت اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha