حضور مجمع‌القرآن فاطمیون گراش با دو طرح در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4052741
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

حضور مجمع‌القرآن فاطمیون گراش با دو طرح در نمایشگاه قرآن

مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش در نمایشگاه قرآن با دو طرح «تسنیم» و حفظ یکساله حضور فعال دارد.

مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراشبه گزارش ایکنا، مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش با معرفی طرح حفظ یک‌ساله و طرح «تسنیم» در بخش نهادها و مؤسسات مردمی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور فعال دارد.

این مؤسسه که در حال حاضر با مدیریت حجت‌الاسلام سعید بصیری اداره می‌شود، فعالیتش را از سال ۱۳۷۲ به صورت غیر رسمی و با عنوان مجمع‌القرآن آغاز کرد و از سال ۱۳۸۰ به‌صورت سَمن و مؤسسه فرهنگی غیر دولتی فعالیتش را ادامه داد و از سال ۱۳۹۱ پسوند فاطمیون (به دلیل اهتمام به فعالیت‌های حوزه عترت) به مجموعه اضافه شد.

مؤسس مجمع‌القرآن فاطمیون، جانبازی به نام حمید رایگان بود. او پس از اتمام هشت سال جنگ تحمیلی و به‌دلیل دغدغه‌هایی چون مقابله با تهاجم‌های فرهنگی و پیگیری مطالبه‌های مقام معظم رهبری، مؤسسه را تأسیس می‌کند و سرانجام در سال 1385 براساس سانحه تصادف دار فانی را وداع می‌گوید.

مجمع‌القرآن گراش در سال 92 واحد بانوان و طرح مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله را راه‌اندازی کرد. این مؤسسه در حال حاضر علاوه بر فعالیت مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن یکساله، دوره‌های آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن و طرح تسنیم را برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون به نشانی www.mqfg.ir مراجعه یا به صورت حضوری به مؤسسه واقع در استان فارس، شهرستان گراش، بلوار خلیج فارس، خیابان سوم مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha