آغاز ثبت‌نام طرح‌های حفظ شبانه‌‌روزی و رحله مؤسسه بیت‌الاحزان
کد خبر: 4052757
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

آغاز ثبت‌نام طرح‌های حفظ شبانه‌‌روزی و رحله مؤسسه بیت‌الاحزان

ثبت‌نام طرح‌های حفظ شبانه‌روزی و رحله مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

ثبت‌نام طرح‌های حفظ شبانه‌‌روزی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ثبت‌نام مراکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن مؤسسه امسال نیز به مانند سال‌های گذشته در اردیبهشت‌ماه در حال انجام است.

وی ادامه داد: تسلط به روخوانی و روان‌خوانی، یک سال فراغت از تحصیل، عدم تأهل و قبولی در آزمون ورودی و توانمندی حفظ قرآن از جمله شرایط پذیرش علاقه‌مندان در این دوره است.

مدیر بیت‌الاحزان با اشاره به فعالیت 12 مرکز شبانه‌روزی مؤسسه ویژه آقایان و دو مرکز ویژه بانوان، اظهار کرد: دو مرکز ویژه بانوان در استهبان و نی‌ریز و 12 مرکز ویژه آقایان در استهبان، فسا و شیراز استان فارس، قم، تهران، ملایر همدان، بروجرد لرستان، بیرجند خراسان جنوبی و مشهد (با دو طرح حفظ شبانه‌روزی و طرح تحفیظ رضوی با همکاری مرکز قرآنی آستان قدس رضوی) و چناران مشهد و آبادان است.

شاهسونی با اشاره به اینکه ثبت‌نام هشتمین دوره طرح ملی «رحله» ویژه ایام تابستان از 10 اردیبهشت‌ آغاز می‌شود، بیان کرد: این طرح ویژه آقایان در گروه سنی 14 تا 22 سال است که با میزبانی 44 مرکز در استان‌ها و شهرهای سراسر کشور با محوریت حفظ سه جزء قرآن طی دو ماه انجام می‌شود.

وی گفت: با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور در نظر داریم تا طی تفاهم‌نامه‌ای طرح ملی رحله در هر استان در یک حوزه علمیه برگزار شود و براین اساس 30 طرح و میزبان به میزبانان طرح ملی رحله افزوده خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهار کرد: امیدواریم مجموعاً با اجرای طرح حفظ قرآن در 60 مرکز در سراسر کشور، تحول جدی در بحث حفظ قرآن با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در محفل قرآنی طلیعه ماه مبارک رمضان، انجام شود تا حرکت بنیادی و جدی در جامعه در این زمینه شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ یکساله روزانه نیز به مدت بیست و دو سال است که از سوی بیت‌الاحزان در حال اجراست، بیان کرد: امیدوارم با اطلاع‌رسانی انجام شده، بتوانیم شاهد رشد و استقبال مخاطبان باشیم. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی https://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha