مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن از سوی اتحادیه قرآنی خراسان رضوی تأسیس می‌شود
کد خبر: 4052789
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
در صورت حمایت متولیان؛

مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن از سوی اتحادیه قرآنی خراسان رضوی تأسیس می‌شود

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان ‌رضوی با بیان اینکه بنا داریم فضاهایی را در مشهد و شهرستان‌ها به عنوان مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم تأسیس کنیم، گفت: لازمه این کار داشتن حمایت از سوی متولیان امور قرآنی کشور است.

حجت مجیدیحجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان خراسان ‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این اتحادیه، گفت: مسابقه‌ای به نام مسابقه قهرمانی جام رمضان برای مؤسسات قرآنی داریم که در ایام ماه مبارک در حال برگزای است و در مراحل بعدی در طول سال هر سه ماه یا هر شش ماه یک بار تکرار می‌شود تا بتوانیم به هدفی که در بحث استعدادیابی نوجوانان و جوانان قرآنی داریم، دست پیدا کنیم.

وی افزود: بنا داریم فضاهایی را در مشهد و شهرستان‌ها به عنوان مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم تأسیس کنیم، لازمه این کار، آن است که سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نماینده ولی فقیه در استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهایی که کار قرآنی انجام می‌دهند، حمایتمان کنند؛ اگر ما این حمایت را از سمت اینها داشته باشیم، مطمئناً می‌توانیم حداقل سه مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن را در مشهد راه‌اندازی کنیم.

عدم حمایت متولیان قرآنی از مؤسسات مردمی

مجیدی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش مؤسسات عدم حمایت متولیان قرآنی از مؤسسات مردمی است، گفت: بارها و بارها این را پیگیری و نامه‌نگاری کردیم و در جلسات گفتیم. متأسفانه موازی‌کاری بسیاری در این حوزه انجام می‌شود، یعنی دارالقرآن کشور به عنوان متولی امور قرآنی به جای اینکه با اتحادیه قرآنی همراهی و همدلی کند، خودش یک تنه یکسری کارهای موازی در قالب هیئت اندیشه‌ورز انجام می‌دهد، هئیت اندیشه‌ورزی درست کرده و به آن‌ها کارهای قرآنی را واگذار می‌کند و این امر باعث می‌شود که مؤسسات قرآنی انگیزه خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: تقابلی که متأسفانه دارالقرآن ایجاد می‌کند و بعضاً هم در استان معاونت قرآن و عترت ارشاد به آن دامن می‌زند، باعث می‌شود بسیاری از مؤسسات دچار دوگانگی شوند. این همه در کشور زحمت کشیده شد و اتحادیه واحد تشکیل دادند اما متأسفانه باز هم می‌بینیم که بعضی از دستگاه‌ها مثل ارشاد و سازمان همچنان بر طبل جدایی خود می‌کوبند و این امر باعث می‌شود که مؤسسات بیشتر ضربه بخورند.

مجیدی بیان کرد: به عنوان فردی که برای مردم کار می‌کند انتظارم از مدیران قرآنی و صراحتاً آقای اخوان صباغ، آقای معاف و متولیان قرآنی کشور و دوستان شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، این است که اتحادیه‌های مردمی را تقویت کنند و بگذارند اتحادیه‌های مردمی کار را با مردم پیش ببرند، مطمئناً ثمرات خوبی نصیبشان می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که اتحادیه در سال گذشته با آن‌ها دست به گریبان بوده است، اظهار کرد: مورد اول وجود بیماری کرونا بود و موج‌هایی که در سال 1400 پشت سر هم می‌آمد و باعث شده بود که خیلی از مربیان و مدیران ما انگیزه خود را از دست بدهند و فعالیت‌های قرآنی تعدیل شود که البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توانستیم بخشی از اینها را برگردانیم، بخشی را امیدوار کنیم و بخشی را در فعالیت‌هایشان تجدید نظر کنیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان ‌رضوی همچنین به برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مربیان اشاره و بیان کرد: سلسله دوره‌هایی را برای مدیران و مربیان برگزار کردیم که بسیار برای آن‌ها لازم و ضروری بود که از آن جمله می‌توان به دوره تولید محتوای آموزشی، نویسندگی، گویندگی و فن بیان اشاره کنم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha