مأموریت دیوان محاسبات کشور ریشه در مفاهیم قرآن و عترت دارد
کد خبر: 4052810
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

مأموریت دیوان محاسبات کشور ریشه در مفاهیم قرآن و عترت دارد

مدیر غرفه دارالقرآن الکریم دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه فعالیت و مأموریت دیوان محاسبات کشور ریشه در مفاهیم قرآن و عترت دارد، گفت: نگاه ما این است که چنانچه در سازمان‌هایمان تعالیم روح‌بخش قرآن و عترت جاری باشد می‌توانیم شاهد پیشگیری و مبارزه با فساد باشیم.

حسن خسروی

حسن خسروی، مدیر غرفه دارالقرآن الکریم دیوان محاسبات کشور در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: اساساً فعالیت و مأموریت دیوان محاسبات کشور ریشه در مفاهیم قرآن و عترت دارد، نگاه ما این است که چنانچه در سازمان‌هایمان تعالیم روح‌بخش قرآن و عترت ساری و جاری باشد، می‌توانیم شاهد پیشگیری و مبارزه با فساد از جهت اختلاس و پولشویی و مواردی از این دست باشیم.

وی افزود: بنابر این برای اینکه کار نهادهای نظارتی و حسابرسی در کشور ساده‌تر، آسان‌تر و کمتر شود، چه بهتر که در سازمان‌های ما فعالیت‌های قرآن و عترت ترویج و گسترش داده شود تا از این منظر هم به بحث برنامه و بودجه کشور جهت صرفه‌جویی کمک کرده باشیم و هم اینکه کارمندان، کارکنان و مدیرانی تربیت‌یافته مکتب قرآن و عترت داشته باشیم.

خسروی اظهار کرد: پیشنهادمان برای دولت محترم و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که چنانچه برایشان مقدور باشد در همه دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها حداقل یک کانون، مرکز و جایگاه ولو کوچک سازمانی برای فعالیت‌های قرآن و عترت داشته باشند، چون معتقدیم یکی از مهم‌ترین علت‌های تخلفات اداری و مالی در سازمان‌ها ضعف در اعتقادات و بنیان‌های مذهبی کارمندان و مدیران است که قطعاً با انجام فعالیت‌های قرآنی می‌شود از اینها پیشگیری کرد.

وی گفت: دارالقرآن الکریم دیوان محاسبات کشور در این نمایشگاه علاوه بر اینکه به معرفی جایگاه دیوان محاسبات کشور به عنوان یک نهاد نظارتی مهم در جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد، سامانه نظارت مردمی 198 را نیز معرفی می‌کند. مردم، بازدیدکنندگان و همشهریان می‌توانند با مراجعه و تماس با این سامانه مسائل، مشکلات، دیدگاه‌ها و گزارش‌های خود را در ارتباط با تخلفات احیاناً مالی در سازمان‌ها در قالب بودجه و وظایف دیوان محاسبات کشور به سمع و نظر کارشناسان ما برسانند تا به مبادی ذی‌ربط برای پیگیری ارجاع داده شود.

انتهای پیام
captcha