ضیافت افطار فعالان مقاومت و رونمایی از مستند «باغ خاطرات تلخ» + عکس
کد خبر: 4053076
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
در آستانه روز قدس برگزار شد؛

ضیافت افطار فعالان مقاومت و رونمایی از مستند «باغ خاطرات تلخ» + عکس

ضیافت افطار در آستانه روز جهانی قدس با حضور شخصیت‌ها، گروه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، چهره‌ها و فعالان فلسطین و مقاومت در تهران برگزار و هماهنگی، همفکری و هم افزایی برای برگزاری هر چه بهتر این روز انجام شد.

ضیافت افطار فعالان مقاومت و رونمایی از مستند «باغ خاطرات تلخ» + عکسبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمد حسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در این مراسم که در باشگاه فرشته نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: باید برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس و خدماتی که می‌توانیم داشته باشیم همفکری کنیم، امیدواریم این روز با عظمت برگزار شود که برنامه‌های خوب و پیام‌های خوبی برای فلسطینیان مقاوم و مبارز داشته باشد برای اینکه بدانند چقدر مردم پشتیبان، طرفدار، دوستدار آنها هستند و چقدر مردم برای حمایت و پشتیبانی آنها آماده‌اند.

وی افزود: وعده خداوند متعال در حال شکل‌گیری است اینکه آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه و این مزدوران وابسته به آمریکا با برنامه‌ها و ارتباط ناچیزشان تلاش‌هایی می‌کنند بی‌فایده است، مردم امارات، بحرین، عربستان و حجاز علیه توافقات این‌ها هستند مردم عرب مسلمان و غیرمسلمان به خوبی می‌دانند راه‌اندازی، تأسیس و شکل‌گیری و ایجاد رژیم اشغالگر قدس را سران خائن عرب از سعودی و غیره امضا کرده‌اند ولی مردم با اینها مخالف هستند.

آیت‌الله اختری تصریح کرد: همه مسلمانان به ویژه نهادهای پشتیبان و حامیان فلسطینی در کشورهای مختلف باید فریاد روز قدس را سر دهند و یکپارچه شوند و این رسانه‌هایی که طرفدار مستضعفین و مظلومان و فلسطینی‌ها هستند باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند مظلومیت و مشروعیت فلسطین را برای سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های بشری جا بیندازند.

وی افزود: وحدت و یکپارچگی و هم صدایی همه مسلمانان در امر فلسطین در روز جهانی قدس است که یادگار حضرت امام(ره) است و این از توصیه‌ها و سفارش‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است که باید هر چه بلندتر، مستحکم‌تر و متحدتر فریاد روز جهانی قدس را به جهانیان برسانیم.

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است

در ادامه این مراسم حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای ستاد هماهنگی امور فلسطین در چند سال اخیر این بود که توانست طرح همه پرسی مقام معظم رهبری در یک جمع حقوقی بحث و بررسی و پیگیری کند که در سازمان ملل هم ثبت شد به طور اتفاقی ثبت این طرح با طرح معامله قرن همزمان بود و این یک طرح دموکراتیک و بر اساس انتخابات بود که به همه کشورها منتقل شد و با توجه به اینکه دنیا حقوق بشر را از زاویه انتخابات نگاه می‌کند و مدعی است که این طرح پذیرفته شد و مورد استقبال خوبی در دنیا به خصوص در جهان اسلام قرار گرفت که اگر روزی اجرا شود می تواند به عنوان علاج مسئله فلسطین مطرح شود.

وی افزود: امسال هم با شعار و هشتگ مشترک در همه کشورها در روز قدس فعالیت می کنیم سال گذشته بیش از 90 کشور برای روز قدس مراسم برگزار کردند پیش بینی می‌کنیم امسال این مراسم جهانی در بیش از 100 کشور جهان برگزار شود امروز یک جهان از قدس دفاع می‌کند امروز فراتر از مسلمانان بسیاری از آزادی‌خواهان از فلسطین هم دفاع می‌کنند که نشان دهنده این است که در حرکتی که برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس آغاز شده است هر سال پیشرفت خوبی حاصل می‌شو‌د.

اکبری تصریح کرد: امروز مؤلفه‌های قدرت رژیم اشغالگر صهیونیستی کاهش پیدا کرده امروز در حال فروپاشی هستند و اختلافات درونی بسیار جدی دارند چندین انتخابات انجام دادند تا بتوانند با ائتلاف چندین حزب دولتی را تشکیل دهند این رژیم امروز به لحاظ نظامی ادعا نمی‌کند قدرت برتر است و هرجا جنگ آغاز شود برای آتش بس پیش‌قدم می‌شود.

فلسطین؛ مسئله محوری امت اسلام

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران نیز در سخنانی بیان کرد: مسئله فلسطین مسئله محوری امت اسلامی، دینی، اسلامی، اخلاقی است، رویدادهای قدس محرک امت اسلامی است و همه فعالان فلسطین را متحد می‌کند همین رویدادها سال گذشته منجر به عملیات «سیف القدس» شد که آغازگر پیروزی‌های آینده خواهد بود.

وی افزود: به دلیل رویدادهای قدس معادلات جدیدی در حال شکل گیری است و ثابت شده که هرگونه بی‌حرمتی به قدس باعث جنگ بزرگی با رژیم صهیونیستی می‌شود مسئله قدس هر روز بزرگ‌تر می‌شود و به یاری خدا معادلات جدیدی در حال شکل گیری است.

وی افزود: رویدادهای اخیر در شرق قدس بسیار عظیم و بزرگ است تلاش های بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالاقصی انجام شده و سیطره بر مسجد‌الاقصی بسیار مهم و آرزوی رژیم صهیونیستی است. این طرح صهیونیستی ادامه دارد و جنبه‌های جدیدی به خود گرفته است و رژیم صهیونیستی همچنان برای سیطره بر مسجدالاقصی در سطوح زمانی و مکانی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه محاصره جدیدی در نواره غزه ای ایجاد شده است، گفت: روز قدس امسال روز مهمی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین است و مناسبتی برای بسیج مردم است تا به دنیا ثابت کنیم که اقلیت نیستیم و نماینده اکثریت مسلمانان هستیم.

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین مجلس نیز در سخنانی اظهارکرد: چهل و پنجمین مراسم روز قدس را در شرایط ویژه و استثنایی برگزار می کنیم روزی که حضرت امام(ره) مسئله قدس را مطرح کردند شاید کمتر کسی باور می‌کرد این داستان منجر به چنین شرایطی شود، امروز صدای شکستن و خرد شدن استخوان های کیان فرسوده و فرتوت و رو به زوال اسرائیل را دیگر تنها ما نمی شنویم خودشان شنیده اند فریادهای هر روزشان شاهد این موضوع است.

وی با بیان اینکه همه ارکان رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است بزودی جشن و نماز شکر سقوط نهایی این کیان صهیونیست را خواهیم دید، تصریح کرد: امروز شرایط به گونه ای شده است در سراسر جهان مبارزه با صهونیست فراگیر شده است در سیف القدس 57 تظاهرات بزرگ در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد علامت های ضدصهیونیستی در زمین های ورزشی، صحنه های هنری و در میدان های مختلف بروز می یابد و عادی‌سازی روابط چند شیخ فرتوت کشورهای منطقه هیچ کمکی به اسرائیل نمی‌کند و مبارزه ملت‌های این کشورها با صهیونیسم ادامه دارد.

رونمایی از مستند تلویزیونی «باغ خاطرات تلخ»

در این مراسم مستند تلویزیونی «باغ خاطرات تلخ» به تهیه کنندگی حجت‌الاسلام و المسلمین رضوانی، محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین‌های اشغالی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوانی در خصوص این مستند بیان کرد: چند سال پیش مقام معظم رهبری پیش بینی کردند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید که این موضوع باعث شد که 25 دلیل اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی را طی تحقیقات و مطالعات به دست آوردیم تا 25 برنامه مستند 25 دقیقه ‌ای تهیه شود که اکنون در فاز اول مستندی به نام «باغ خاطرات تلخ»  با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان تهیه شده است که در روسیه تهیه شده است که سرنوشت یک یهودی است که در سرزمین‌های اشغالی تحصیل کرده بود و حتی مدتی در ارتش خدمت کرده بود و واقعیت‌های درون این رژیم را شاهد بوده است که با تبعیض‌هایی که دیده بود به روسیه بازگشته و زندگی می‌کند.

این مستند روز جمعه 9 اردیبهشت ماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت 23 خواهد بود.

انتهای پیام
captcha