مبانی دینی نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل بررسی شد
کد خبر: 4053269
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

مبانی دینی نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل بررسی شد

مبانی دینی نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره)، در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی جامعه دانشگاهی یزد با حضور مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

مبانی دینی نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل بررسی شدبه گزارش ایکنا از یزد، نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی روز جهانی قدس با عنوان «مبانی دینی نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره)»، امروز، 8 اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سالن شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد. 

حجت‌الاسلام زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این نشست با استناد به آیات قرآن سوره‌های انتخابی از مائده، اسرا و فرازهایی از وصیت نامه حضرت علی(ع) اظهار کرد: مبانی دینی درباره دفاع از مظلومیت فلسطین گسترده است و اولویت ما در بحث آن مکانی است که قبلاً قبله مسلمانان عالم بوده است و هم اکنون مکان ظلم قرار گرفته شده است.

وی ضمن تأکید به بحث تبری و تولی در بحث مبانی دینی و اسلامی، کنکاش در این  مقوله را بسیار مهم دانست و گفت: در دوره پیامبر اسلام و عصر جاهلیت، مسلمانان صدر اسلام از یهودیان ظالم، رنج و ستم بسیار دیده‌اند. 

یادآور می‌شود در این نشست هر یک از اساتید و کارشناسان صاحب‌نظر به بیان دیدگاه‌های مورد نظر در این مقوله پرداختند.

انتهای پیام
captcha