چهار پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4053394
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
در اولین هفته از اردیبهشت 1401

چهار پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت چهار پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ فاطمه ابراهیمی مادر بزرگوار شهیدان والامقام احمد و حسین طاهری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید احمد طاهری در 19 اردیبهشت‌ سال 1361 در منطقه غرب و شهید حسین طاهری در 22 اردیبهشت‌ماه سال 1365 در منطقه جنوب به فیض شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان چناری

والیه چناری مادر بزرگوار شهیدان والامقام حمزه و جعفر چناری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

سردار شهید حمزه چناری فرمانده محور عملیاتی لشکر ۱۱ امیرالمومنین(ع) سال 1364 در منطقه جنگی چنگوله مهران به فیض شهادت نائل آمد.

سردار شهید جعفر چناری جانشین قرارگاه تاکتیکی لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین(ع) سال 1364 در منطقه جنگی چنگوله مهران به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان دهقانی

فاطمه دهقانی مادر شهیدان والامقام مصطفی و مرتضی دهقانی فیروزآبادی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مصطفی دهقانی سال 1344 متولد شد و سال  1364 در خرمشهر به شهادت رسید. شهید مرتضی دهقانی سال 1347 متولد شد و سال 1365 در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان حبیب زاده قهرود

میرزا ابراهیم حبیبی‌زاده قهرود پدر معظم شهیدان تراب و حسین حبیب‌زاده قهرود پس از سال‌ها فراق، به‌علت بیماری و کهولت سن در 93 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید تراب حبیبی‌زاده قهرود نوزدهم تیر 1346 در شهرستان کاشان متولد شد. به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و عاقبت سیزدهم آبان 1362 در والفجر4 در مریوان به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای دارالسلام زادگاهش واقع است.

شهید حسین حبیبی‌زاده قهرود نیز چهارم شهریور 1348 در شهرستان کاشان به‌ دنیا آمد با شروع جنگ تحمیلی به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و عاقبت چهارم دی 1365 در عملیات کربلای چهار در ام‌الرصاص به شهادت رسید. پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه ماند. پیکر مطهرش اردیبهشت ماه سال 1377 پس از تفحص، شناسایی، تشییع و در گلزار شهدای دارالسلام در کنار برادر به‌خاک سپرده شد.

جانباز 70 درصد

علی اکبر پناهی جانباز سرافراز 70 درصد، یادگار هشت سال دفاع مقدس و اسطوره صبر و پایداری از شهرستان ساری پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی ناشی از جراحات دوران جنگ به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز شهید کارمند دانشگاه آزاد اسلامی مازندران بوده است.

انتهای پیام
captcha