روز قدس در جهان + عکس و فیلم
کد خبر: 4053613
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

مراسم روز جهانی قدس امروز، نهم اردیبهشت‌ماه هم زمان با آخرین جمعه ماه رمضان در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

روز قدس در جهان + عکس و فیلمبه گزارش ایکنا؛ این مراسم با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی همراه بود و شرکت‌کنندگان در آن با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

سوریه

با مشارکت گسترده مردمی، امروز به مناسبت روز جهانی قدس، از ورودی بازار حمیدیه به سمت مسجد اموی در دمشق پایتخت سوریه راهپیمایی روز قدس برگزار شد.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

شهروندان سوری در این راهپیمایی حمایت خود از ملت فلسطین و مقاومت آنها در برابر تعرضات اسرائیل را اعلام کردند.

 

اردن

مراسم روز قدس در سفارت ایران در امان، پایتخت اردن با حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و اردنی برگزار شد.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

در ابتدای این مراسم علی اصغر ناصری، کاردار سفارت ایران در اردن با اشاره به حمایت تاریخی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت تأکید کرد که حمایت از برگزاری همه پرسی عادلانه جنبه سیاسی و نرم افزاری تلاش جمهوری اسلامی ایران برای نیل به تحقق اهداف ملت فلسطین است.

برزیل

همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بزرگداشت روز جهانی قدس پنجشنبه شب هشتم اردیبهشت ماه در پایتخت برزیل با حضور حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، رئیس موسسه فلسطین و برزیل، چند تن از نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی، سازمان‌های مدنی و جمعی از هواداران برزیلی آرمان فلسطین برگزار شد.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

در این مراسم حسین قریبی اتفاقات اخیر مسجدالاقصی و حملات وقیحانه نیروهای رژیم جعلی صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به ویژه زنان و کودکان در سرزمین‌های اشغالی، قدس شریف و نوار غزه را موجب بدتر شدن هر روزه شرایط زندگی و موجب نگرانی جدی خواند.

یمن

بزرگداشت مراسم روز جهانی قدس توسط پلیس استان ریمه یمن، با حضور رسمی و مردمی و با فعالیت های فرهنگی و سخنراني انجام شد.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

در این مراسم بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس به دلیل اهمیت آن در بیداری امت اسلامی نسبت به آرمان فلسطین که موضوعی محوری و سرنوشت ساز برای امت اسلامی است، تاکید شد.

عراق

راهپیمایی‎ها، کنفرانس‌ها و پویش‌های همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی، همزمان با روز جهانی قدس، در بغداد، بصره و دیگر استان های عراق برگزار شد. گفتنی است اقشار مختلف عراق برای بزرگداشت این روز که با یاری قدس ارتباط دارد ، شرکت کردند.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‎ها شعارهایی در محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین، سر داده و بر حمایت مردم عراق و مبارزه با اشغالگری صهیونیستی تأکید کردند.

بحرین

مسلمانان بحرین امروز بعد از برگزاری نماز صبح، برای حمایت از آرمان فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

پاکستان

هزاران نفر از مسلمانان روزه دار پاکستان در روز جهانی قدس، با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در «اسلام‌آباد» و دیگر شهرهای این کشور با سردادن شعارهای ضدآمریکایی و صهیونیستی، ضمن اعلام برائت از توطئه ننگین سازش با رژیم اشغالگر قدس، از مقاومت مردم فلسطین حمایت کردند.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

پیش از این مسئولان حزب جماعت اسلامی، نهضت بیداری امت، حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM)، شورای همبستگی ملی، شورای علمای شیعی پاکستان و سایر گروه‌های برجسته مذهبی این کشور چند روز مانده به آخرین جمعه ماه رمضان با برگزاری نشست‌های مطبوعاتی از مردم پاکستان خواستند برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین، حمایت از آزادی قدس و محکوم کردن اشغالگری‌هایی رژیم نامشروع صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

افغانستان

راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم افغانستان در استان‌های مختلف این کشور از جمله کابل و پروان به صورت خودرویی برگزار شد.

روز قدس در جهان + عکس و فیلم

راهپیمایان در مراسم روز جهانی قدس اعلام کردند که تجمع آنها به معنای حمایت مردم افغانستان از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل است.

گزارش: زهرا نوکانی

 

انتهای پیام
captcha