رژیم صهیونیستی همه مؤلفه‌های قدرت خود را از دست داده است
کد خبر: 4053809
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
وزیر ارشاد:

رژیم صهیونیستی همه مؤلفه‌های قدرت خود را از دست داده است

محمدمهدی اسماعیلی در نشست فعالان داخلی و خارجی فلسطین تصریح کرد: اسرائیل که ادعای قدرت برتر منطقه‌ای را دارد و بالاترین حمایت‌های ویژه را از آمریکا دریافت می‌کند، امروز همه مؤلفه‌های قدرت خود را حتی در حوزه رسانه‌ای علاوه بر نظامی از دست داده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیمحمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شنبه 10 اردیبهشت، در نشست فعالان داخلی و خارجی فلسطین که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت درگذشت شهید نادر طالب‌‌زاده گفت: از دست دادن ایشان واقعا خسران و ثلمه بزرگی است و می‌توان آن را جبران ناپذیر دانست.

وی با بیان اینکه موضوع قدس با پیروزی انقلاب اسلامی از یک روند به نفع رژیم صهیونیستی تغییر موضع داد، گفت: از ۱۹۴۸ که آغاز رسمی شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی است شاید حداقل حدود ۳۰ سال زمان برد تا به تدریج بحث حضور یهودیان در فلسطین انجام شود و حتی برای تشکیل این دولت در شورای امنیت سازمان ملل، بریتانیا و آمریکا رأی ممتنع دادند زیرا به این راحتی نبود که یک سری مهاجر از سراسر جهان جمع شوند و بخواهند یک دولت یهودی با جمعیت حداقلی تشکیل دهند هر چند در ادامه به زور سرنیزه این اتفاق افتاد.

وزیر ارشاد اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مسلمانان و اعراب از اسرائیل شکست و هزیمت دیدند تا اینکه به سردمداری مصر تن به پیمان صلح کمپ دیوید دادند.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت فلسطین تغییر پیدا کرد، یادآور شد: در حالی که در سال ۱۹۸۲ ارتش اسرائیل بیروت را تصرف کرده بود اما همین‌جا آغاز شکست‌های آینده این رژیم بود و تا امروز که ۴۰ سال می‌گذرد دیگر رژیم صهیونیستی هیچ غلبه میدانی در منطقه نداشته است به نحوی که در سال ۲۰۰۰ از جنوب لبنان عقب‌نشینی کرد و امروز اسرائیل در داخل تل‌آویو و حیفا به برکت مقاومت امنیت ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در واقع اسرائیل که ادعای قدرت برتر منطقه‌ای را دارد و بالاترین حمایت‌های ویژه را از آمریکا دریافت می‌کند، امروز همه مؤلفه‌های قدرت خود را حتی در حوزه رسانه‌ای علاوه بر نظامی از دست داده است؛ در حقیقت فضای جنگ رسانه‌ای هم به نفع مقاومت تغییر کرده است.

وی افزود: سیدحسن نصرالله در بیروت که محل رفت و آمد جاسوس‌هاست، بیش از ۳۰ سال است که رهبری جنبش حزب‌الله را بر عهده دارد و اسرائیل در اهداف تروریستی‌اش ناکام بوده و دست برتر در اختیار جریان حزب‌الله و مقاومت است.

به گفته وزیر ارشاد، اتفاقات یک دهه اخیر در سوریه و برخی دیگر از کشورها برای دور ساختن تهدید از اسرائیل بوده تا در جهان اسلام بلوا ایجاد شود و این رژیم فضای حیات ننگینش را داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: انشالله به زودی به برکت انقلاب اسلامی و خون حاج قاسم سلیمانی؛ سردار بزرگ رهایی قدس، در قدس شریف نماز را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha