اهدای پرچم‌ حرم‌های امام حسین و حضرت عباس(ع) به دارالقرآن اهل‌بیت خمینی‌شهر + عکس
کد خبر: 4054042
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

اهدای پرچم‌ حرم‌های امام حسین و حضرت عباس(ع) به دارالقرآن اهل‌بیت خمینی‌شهر + عکس

پرچم گنبد حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به منظور قدردانی از خدمات ویژه فرهنگی و قرآنی در اربعین سال گذشته به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر اصفهان اهدا شد.

اهدای پرچم‌ حرم‌های امام حسین و حضرت عباس(ع) به دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهربه گزارش ایکنا، پرچم حرم‌های نورانی و مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به پاس تلاش‌ و همکاری مؤسسه قرآن و اهل‌ بیت(ع) خمینی‌شهر با شورای قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در عرصه فعالیت‌های قرآنی در اربعین ۱۴۰۰، از سوی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و رئیس گروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی به رئیس مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر اصفهان اهدا شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان مؤسسه و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی و مسئول دفتر نمایندگی بعثه استان و اساتید و مربیان قرآنی حضور داشتند، تندیس کمیته فرهنگی اربعین که مزین به جملاتی از حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) است، همراه پرچم‌های مقدس به سلطانی، رئیس موسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) اهدا شد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به اهمیت برنامه‌های قرآنی در مراسم اربعین از خدمات دارالقرآن در عرصه‌های مختلف از حفظ، آموزش، تفسیر و دایر کردن موزه و نمایشگاه قرآن و برگزاری محافل قرآنی به ویژه در موسم اربعین تقدیر کرد.

مؤسسه دارالقرآن اهل‌ البیت(ع) خمینی‌شهر از بزرگ‌ترین موقوفه‌ها و مؤسسه‌های قرآنی کشور وابسته به آستان قدس رضوی است که با همت خیر خمینی‌شهری در سال 1383 کلنگ‌زنی شده است و در سال 1396 آماده بهره‌برداری شد. این مرکز در سال 1398 به عنوان بزرگترین موقوفه قرآنی آستان قدس رضوی، وقف آستان مقدس علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) شد.

از جمله فعالیت‌های این مؤسسه می‌توان به آموزش تخصصی فنون و هنرهای تلاوت قرآن کریم، آموزش علوم قرآنی، برگزاری دوره‌های تخصصی مداحی، آموزش تخصصی حفظ قرآن، طرح تخصصی مدرسه تلاوت و مدرسه قرآن، مکتب‌خانه و پیش‌دبستانی قرآنی، آموزش تفسیر و تدبر و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و مهدویت، مشاوره، برگزاری اردوی زیارتی، فعالیت‌های واحد عفاف و حجاب، تهیه و تولید پرچم‌های مذهبی و خیریه قرآنی اشاره کرد.

ناهید ارنجی

انتهای پیام
captcha