میبد به شهر قرآنی تبدیل می‌شود
کد خبر: 4054512
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

میبد به شهر قرآنی تبدیل می‌شود

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه هدف همه فعالان قرآنی این شهر باید ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد، بر تبدیل میبد به عنوان شهر قرآنی تأکید کرد.

دیدار فعالان قرآنی با امام جمعه میبدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله اعرافی، امام جمعه میبد، 12 اردیبهشت ماه در نشست با جامعه قرآنی شهرستان میبد اظهار کرد: میبد از استعدادها و سرمایه‌های قرآنی خوبی برخوردار است و این سرمایه‌های قرآنی باید بمانند و پویایی وشکوفایی دائمی و مستمر پیدا کنند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه برای تبدیل شدن به شهر قرآنی ممیزات و اختصاصاتی وجود دارد افزود: هدف نهایی شما فعالان قرآنی آن باشد که شاخص‌های شهر قرآنی را در فرهنگ و روح و روان جامعه زنده کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در همه شاخص‌های قرآنی اعم از تلاوت، قرائت، حفظ، مفاهیم و هنر‌های قرآنی باید سرآمد باشیم به نحوی که میبد به شهر قرآنی تبدیل شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌های قرآنی شهر، مراکز، مجلات، رشته‌ها، قاریان، مربیان، مرتلان، حافظان و برنامه‌های متنوع قرآنی در کنار هم زنجیره نورانی از فعالیت‌های سرمایه‌های قرآنی را نشان می‌دهد که پدیده مبارکی است.

اعرافی بر تهیه سند جامع قرآنی که در گذشته به نحو مطلوب به پایان نرسید، تأکید کرد و گفت: این سند ظرف سه ماه آینده باید نقشه راه توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی برای حرکت‌های گسترده‌تر قرآنی و بازسازی سند جدید بوده و درشورای فرهنگ عمومی تصویب شود تا براساس آن برنامه پنج ساله قرآنی داشته باشیم و مسئولان و خیران هم برای تحقق این سند پای کار بیایند.

وی به افق قرآنی شهرستان میبد در رسیدن به 10 هزار حافظ کل قرآن کریم اشاره کرد و گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی باید به این سمت حرکت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه قرائت قرآن باید همگانی شود بیان کرد: در صورت امکان، لحن و صوت در مساجد و آموزش و پرورش باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی باید محور مدارس شهرستان باشد گفت: جلسات قرآن در مساجد و منازل پدیده ارزشمند و اتفاق فرهنگی و قرآنی مبارکی است که استمرار آن در تحقق هدف شهر قرآنی مؤثر خواهد بود.

یادآور می‌شود در پایان این دیدار از 31 نفر از برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان و طرح مطالعاتی بر بال کتاب تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha