تخریب تعدادی از مقبره‌های مسلمانان در جنوب سوئد
کد خبر: 4054774
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

تخریب تعدادی از مقبره‌های مسلمانان در جنوب سوئد

پلیس شهر مالمو در جنوب سوئد گزارش داد افراد ناشناس اقدام به تخریب تعدادی از قبرهای متعلق به مسلمانان در گورستانی در این شهر کردند.

به گزار ش ایکنا؛ به نقل از آناتولی،رسانه ‌ای محلی سوئد روز گذشته گزارش دادند که حداقل 20 قبر متعلق به مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در قبرستانی در شهر مالمو در جنوب سوئد تخریب شده است.

تلویزیون دولتی سوئد SVT به نقل از نیلز نورلینگ سخنگوی پلیس گزارش داد که بر روی بسیاری از سنگ قبرها در گورستان اوسترا در شهر مالمو  رنگ قرمز پاشیده شده است.

روزنامه سوئدی SvD هم گزارش داد که حدود 20 قبر آسیب دیده است و مسلمانانی که می‌خواستند برای بستگان متوفی خود در اولین روز عید فطر دعا کنند، این حادثه را کشف کردند و به پلیس اطلاع دادند.

پلیس سوئد اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد عاملان این حادثه ندارد و از شاهدان عینی خواست تا با آنها تماس بگیرند.

در هفته‌های اخیر فعالیت‌ جریان‌های افراطی ضد اسلامی در شهرهای مختلف سوئد از جمله مالمو افزایش یافته است. چندین مورد از هتک حرمت به قرآن و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان به رهبری راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی در سوئد منجر به اعتراضات گسترده مسلمانان این کشور شد. 

پالودان که اقدامات ضداسلامی او در دانمارک با واکنش منفی عمومی روبرو شد بارها به سوئد رفت تا قرآن‌سوزی را در محله‌های  پناهجویان و مسلمانان انجام دهد. هتک حرمت‌ اخیر او در سوئد با اعتراضات و تظاهرات گسترده مسلمانان این کشور روبه‌رو شد و درگیری‌هایی بین پلیس سوئد و معترضان به وقوع پیوست. 

انتهای پیام
captcha