تشكيل قرارگاه عدالت آموزشى در مناطق کم برخوردار هرمزگان
کد خبر: 4054863
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

تشكيل قرارگاه عدالت آموزشى در مناطق کم برخوردار هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از تشكيل قرارگاه عدالت آموزشى در استان خبر داد و گفت: در جهت بسط عدالت آموزشى و مسائل اجتماعى، فرهنگى و اقتصادى اقدام به راه‌اندازی این قرارگاه در مناطق کم برخوردار استان کردیم.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد قويدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان، صبح امروز 15 اردیبهشت، در نشستی خبرى، ضمن گراميداشت هفته معلم به اهم برنامه‌های آموزش و پرورش  در طى این هفته پرداخت و اظهار كرد: در ١٢ اردیبهشت‌ماه برنامه سپاس معلم با حضور استاندار و نمايندگان و صاحبان صنايع و منابع اقتصادى در حاشيه شهر برگزار شد که موجبات دلگرمى و خوشنودى معلمين و دانش‌آموزان اين مناطق فراهم شد. ديدار با نماينده ولی‌فقیه در سطح مناطق برگزار و طى چند روز آينده در سراسر استان اجرا خواهد شد.

وى تصریح کرد: امروز ١٥ ارديبهشت غبارروبی گزار شهدا، تجديد ميثاق با شهداى فرهنگى و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌شود. روز جمعه نيز در ميعادگاه نماز جماعت با حضور فرهنگيان و دانش‌آموزان، از دانش‌آموزان برتر و نخبه فرهنگى تجليل به عمل می‌آید و پيش از نماز جماعت سخنرانى خواهيم داشت.

قويدل معرفى و تجليل و تقدير معلمين نمونه و برتر استان و مناطق مختلف آموزشى را ازجمله برنامه‌های روز شنبه برشمرد و گفت: در ادامه تجليل از توليدكنندگان محتواى الكترونيكى كه در دوران كرونا شاهد تلاش و زحمات تخصصى و فنى آن‌ها بوديم در روز يكشنبه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصريح كرد: در ادامه تجليل از فداکاری‌های معلمين، همراه  با تهيه گزارش از عملكرد و تلاش آن‌ها در اين مناطق را داریم كه با وجود كمترين امكانات چرخ آموزش و پرورش را به گردش درآورده‌اند و در دورترين نقاط استان و روستاهاى دورافتاده با روحيه جهادى مشغول فعاليت هستند.

قويدل به برنامه‌های در حال اجرا اشاره كرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت سيزدهم و دكتر نورى و اهميت به مقوله آموزش، برنامه‌های راهبردى و استراتژی‌هایی در اين خصوص در استان در حال اجرا و پيگيرى است ازجمله؛ توسعه و بسط عدالت آموزشى در سطح استان، ارتقاء معيشت فرهنگيان و برنامه‌های مربوط به امور رفاهى همكاران فرهنگى، توجه به بحث آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق مرزى، جذب سرمايه مردمى با حمايت خيرين در مسير بسط و گسترش فضاى آموزشى.

وى از تشكيل قرارگاه عدالت آموزشى خبر داد و بيان كرد: شهرستان‌ها و مناطقى از استان را به‌عنوان مناطق هدف شناسايى و مشخص کرده‌ایم كه با تأمین و تزريق اعتبارات و امكانات نرم‌افزاری و در جهت بسط عدالت آموزشى و مسائل اجتماعى، فرهنگى و اقتصادى اين مناطق اقدامات مؤثری صورت دهيم.

مديركل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اقداماتى كه در قالب طرح شهيد سليمانى با جذب سرمایه‌ای بالغ‌بر ٢٠ ميليارد ريال در حال اجراست، بیان کرد: در اين طرح كه شامل ١٠ سالن ورزشى، ٤٠ زمين چمن مصنوعى و ٦٠ زمين ماسه ساحلى است، با در نظر گرفتن اولويت مدارس دخترانه و مناطق حاشيه شهر و كمتر توسعه يافته انعقاد قرارداد و پروژه‌ها شروع و در حال اجرا است.

وى استان هرمزگان را پيشرو در جذب سرمايه مردمى و خيرين دانست و اظهار كرد: ٥٠ درصد سرمايه از اين طريق حاصل شده كه مبلغ تأمین اعتبارات ما را به حدود ٤٠٠ میلیارد ريال افزايش خواهد داد.

قويدل با تأکید بر حمایت‌های مالى و معنوى استاندار هرمزگان در قالب برنامه‌های کیفیت‌بخشی ويژه دانش‌آموزان، افزود: طبق برنامه در نظر گرفته شده قريب به ٨٠٠ دانش‌آموز پايه دوازدهم در پايگاه متمركز مجازى مشغول فعاليت بسته‌های مختلف آموزشى، يادگيرى دروس مختلف، مشاوره، و برگزارى دوره‌های آمادگى براى شركت در امتحانات نهايى و كنكور هستند و براى اولين بار همين برنامه براى پايه يازدهم با ٨٠٠ دانش‌آموز منتخب در حال اجرا است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن حدود ١٧٠ دانش‌آموز برتر به‌صورت حضورى از آموزش‌های ويژه در جهت كسب رتبه‌های برتر كنكور سراسرى بهره‌مند می‌شوند تا رتبه‌های زير ٥ هزار را كسب و شاهد رشد و جهش محسوسى در اين زمينه باشيم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به ايجاد و احداث ٤ آزمايشگاه مركزى فيزيك، شيمى،زيست و زمين شناسى، تصريح كرد: با تأمین اعتبارى بالغ‌بر ٢  ميليارد تومان كار ايجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها در حال اتمام است و در سوم خرداد سال جارى شاهد افتتاح آن خواهيم بود. در ادامه برنامه‌های آموزشى نخستين بار پايگاه کیفیت‌بخشی در حوزه المپيادهاى دانش‌آموزى را در ١٣ رشته برگزار كرديم كه با ١٤٣ نفر راه‌یافته به مرحله دوم، شاهد رشد ٢٠درصدى در تعداد راه‌یافتگان نسبت سال گذشته بوديم.

وى احداث ١٠ فضاى آموزشى ١٢ كلاسه با اعتبار خيرين و مشاركت آموزش و پرورش كه در مرحله كلنگ زنى و در مناطق مختلف ازجمله در شهرك پيامبر اعظم كه از کانون‌های بحرانى در زمينه كمبود فضاى آموزشى هست را از برنامه‌های پيش رو  عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از ايجاد هنرستان‌های تخصصى در رشته هاى موردنیاز استان مانند صنايع فولاد،پتروشيمى و پالايشگاه كه با تأکید و توجه استاندار در دستور كار قرار دارد خبر داد و گفت: راه‌اندازی هنرستان جوار فولاد و هنرستان جوار پالايشگاه در اين راستا پیش‌بینی و تفاهم‌نامه آن امضا شده است كه براى اولين بار از مهرماه شاهد راه‌اندازی و جذب دانش‌آموز در آن خواهیم بود.

قويدل تصريح كرد: ١٠ ميليارد تومان اعتبار براى خريد تجهيزات هنرستانى در رشته هاى مختلف در گروه صنعت، خدمات و كشاورزى در نظر گرفته شده است. بازگشايى مدارس پس از توقف طولانى به دليل شرايط كرونا از سنگين ترين پروژه‌ها در بحث آموزش بود كه با وجود چالش هاى فراوان، با كار جهادى و همت همكاران و اعتماد خانواده‌ها از فروردين ماه سال جارى توانستيم مدارس را بازگشايى كنيم و ٩٨ درصد دانش‌آموزان به‌صورت حضورى آموزش خود را ادامه دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان پرداختن به حوزه معيشت و امور فرهنگيان در استان را از برنامه‌های اصلى عنوان كرد و گفت: مشكلات درمانگاه شهرستان بندرعباس با پیگیری‌های متعدد در هفته معلم با  جذب اعتبار ٤٠ ميليارد ريالى از شركت نفت در حال برطرف شدن است. خريد تجهيزات مدرن سونوگرافى و دندانپزشكى و جذب متخصصين برتر و خوشنام ازجمله اقدامات است تا خدمات  شايسته و در خور شأن و جايگاه ٢٨ هزار فرهنگى استان كه از مهم‌ترین وظايف ماست، صورت گيرد.

وى اظهار كرد: باشگاه فرهنگيان قشم و بندرعباس در جهت سرویس‌دهی به همكاران گردشگر فرهنگى تجهيز شده اند كه يك ميليارد تومان براى خريد تجهيزات  فضاى رفاهى آن هزينه شده است.

قویدل در پایان بیان کرد: از سياست هاى مهم آموزش و پرورش مدرسه محورى است و ٤٠ ميليارد ريال در اسفند سال گذشته و فروردين ماه سال جارى در خصوص رفع مشكلات مدارس و تهيه اقلام موردنیاز آن‌ها به ويژه در مدارس حاشيه شهر و مناطق كمتر توسعه يافته در نظر گرفته شده و قريب ٢٠ ميليارد ريال خاص هنرستان‌های شبانه‌روزی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha