کرونا به ما فرهنگ پیشگیری را آموخت
کد خبر: 4054889
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
آیت‌الله اعرافی:

کرونا به ما فرهنگ پیشگیری را آموخت

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: کرونا تا حد زیادی فرهنگ پیشگیری و بهداشت فردی و عمومی را در جامعه گسترش داد، لذا باید در ایام پساکرونا این فرهنگ را حفظ و تقویت کرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیرحوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت، در دیدار اعضای هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: کرونا تا حد زیادی فرهنگ پیشگیری و بهداشت را در جامعه گسترش داد که الان هم باید آن را حفظ کرد و شبکه‌های تبلیغی حوزه نیز آماده هرگونه همکاری در جهت ارتقای فرهنگ پیشگیری و سلامت جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تکریم جامع و عالمانه بیمار مهم‌ترین وظیفه همه ما و شماست؛ صرف نظر از اینکه حالا این بیمار کیست و چه جایگاه اجتماعی دارد و آیا فقیر یا غنی است، تکریم بیمار در عرصه‌های مختلف چه از حیث ظاهری چه از حیث‌های مختلف واقعا مهم و ارزشمند است.

آیت‌الله اعرافی به اهمیت و جایگاه والای طبابت و پزشکی در اسلام اشاره کرد و گفت: در میان اقشار مختلف جامعه، کار پزشکی جایگاه والا و رفیعی دارد و طبابت و درمان در واقع یک شغل نیست بلکه فراتر از یک شغل یک مأموریت و رسالت خطیر و ارزشمند است؛ چراکه هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت نفوس نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در واقع می‌توان گفت که کار طبیبان و پزشکان زمینه‌سازی برای شفایی است که از طرف خدای متعال مرحمت می‌شود و در واقع این کار زمینه برای شفا و رحمت الهی آماده می‌سازد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم و منحصر به فرد قم خاطرنشان کرد: جایگاه معنوی، علمی و بین‌المللی قم به عنوان یک جهانشهر، بسیار مهم است، این شهر در عرصه‌های مختلف می‌توان گفت بی‌نظیر بوده، لذا در برنامه‌ریزی‌های گوناگونی که در این شهر می‌شود توجه به این ویژگی‌ها بسیار مهم است.

آیت‌الله اعرافی توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی قم به مقوله‌هایی همچون محیط زیست، آلاینده‌ها، ریزگرد‌ها و مسائلی از این دست را خواستار شد و تاکید کرد: مسائلی همچون محیط زیست و آلاینده‌هایی که سلامت عموم مردم را به مخاطره می‌اندازد بسیار مهم است و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در این رابطه هشدار‌های خود را به دستگاه‌های گوناگون اعلام کند و با همکاری سایر دستگاه‌ها در جهت حل این معضلات تلاش کند.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه پزشکی و سلامت در یک جامعه تاکید کرد: نقش بهداشت و درمان اساسا در یک جامعه نقش پیشران است و در این عرصه می‌تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

برگزاری هفته سلامت

مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری هفته سلامت از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد توجه به حوزه‌های زیست محیطی و کمک به حفظ محیط زیست سالم و با هدف نهادینه شدن شعار سلامت ما، سلامت سیاره ماه در سطح کشور و استان قم پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های امسال با محوریت مردم مسئولین و سمن‌ها اجرا می‌شود، افزود: در این هفته موضوع تحقیق عدالت و نظام سلامت، دستیابی به انرژی پاک، مدیریت حوادث و بلایا ارتقای سلامت و جوانی جمعیت، تولید پاک و مدیریت پسماندها، تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و کاهش و کنترل مصرف دخانیات دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha