رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4055192
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» در یزد آغاز شد

رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان سپاه الغدیر و مشارکت 200 گروه جهادی در استان یزد آغاز شد.

رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی»، امروز، 17 اردیبهشت ماه با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، سردار زارع‌کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان، مجید صادقی مسئول بسیج سازندگی استان و مشارکت 200 گروه جهادی در استان یزد آغاز شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم اظهار کرد: کار جهادی برخاسته از ایمان و به کارگیری هر چه بیشتر ظرفیت وجودی انسان است که ایمان و ظرفیت‌های وجودی انسان نه حد یقف دارد و نه می‌توان حد پایانی را برای آن‌ها متصور شد.

وی ادامه داد: انسان هر روز می‌تواند به ایمان خود بیفزاید و هر چه قدر هم از ظرفیت وجودی خودش استفاده کند، باز هم جای کار وجود دارد و لذا می‌توان همه کارهای جهادی که انجام می‌شود، را صدها برابر کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه ارتقای فکری، عملی و اندیشه‌ای جهادگران بسیجی فوق‌العاده مهم است تصریح کرد: اما تعمیر در و دیوار یک خانه فرد نیازمند روستایی به کارهای جهادگران نورانیت، معنویت و ارزش دو چندان می‌دهد و نباید آن را دست کم گرفت.

وی عنوان کرد: خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را باید همگانی کرد که وظیفه جهادگران را در این راستا سنگین‌تر می‌کند و لذا باید لزوم انفاق، تعاون و نفع رساندن به مردم، قیام به قسط را در برابر جوانان یزدی قرار دهیم و آن‌ها را وارد میدان کنیم.

سردار زارع‌کمالی، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف را از اهداف این رزمایش دانست و گفت: این رزمایش با حضور 1500 نفر در قالب 200 گروه جهادی به مدت 10 روز در مناطق محروم انجام می‌شود.

زارع‌کمالی؛ ساخت منازل محرومان، ساخت مسجد، خانه بهداشت و خانه عالم، توسعه کارگاه‌های اشتغال‌زا،  ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، مهارتی، آموزشی، فرهنگی و کشاورزی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی را از اقدامات گروه‌های جهادی در این رزمایش اعلام کرد.

سرهنگ مجید صادقی، مسئول بسیج سازندگی استان یزد نیز با اشاره به اینکه مناطق محروم در شهرستان‌ها شناسایی شده گفت: خوشبختانه در این رزمایش تمامی اقشار بسیج که حدود 20 قشر هستند، فعالیت خواهند داشت.

صادقی اقدام ابتکاری استان یزد در این رزمایش را یادآور شد و بیان کرد: برای اولین بار از روز چهارشنبه الی جمعه این هفته، قرارگاه استانی در شهرستان خاتم راه‌اندازی و اقدامات محرومیت‌زدایی در این شهرستان با هدف تمرین قرارگاهی گروه‌های جهادی با حضور ۳۰۰ نفر  ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha